4
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبرداد:

عملیات توسعه میدان نفتی «مسجدسلیمان» برودی آغاز می شود / همچنان دود از کُنده بلند می شود

  • کد خبر : 8201
  • 30 اردیبهشت 1401 - 13:44
عملیات توسعه میدان نفتی «مسجدسلیمان» برودی آغاز می شود / همچنان دود از کُنده بلند می شود
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از عقد قرارداد توسعه پیرترین میدان نفتی خاورمیانه با یکی از شرکت های ایرانی خبر داد .

معاون وزیر نفت با اشاره به توافقنامه امضا شده با بنیاد مستضعفان و شرکت انرژی گستر سینا به منظور توسعه فاز دوم میدان نفتی مسجدسلیمان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار، گفت: هم اکنون مطالعات این طرح توسعه ای و تهیه نقشه طرح جامع توسعه آن در حال انجام و حفر ۱۵ حلقه چاه، بازسازی و نوسازی برخی تاسیسات و انجام لرزه نگاری سه بعدی از ویژگی های این طرح است.

به گفته خجسته مهر، طرح توسعه فاز دوم میدان مسجدسلیمان از جمله طرح هایی است که ظرفیت‌های جدیدی از نوع مسئولیت‌های اجتماعی و آبادانی را به همراه دارد و از جمله طرح های اولویت دار و جدی نفت به شمار می رود.

وی اظهار امیدواری کرد که طرح توسعه ای مسجدسلیمان حداکثر تا پایان سال جاری وارد فاز اجرایی شود زیرا با اجرای این پروژه، ضمن نگهداشت توان تولید فعلی، بخشی از میدان موسوم به یال شمالی که از گذشته تاکنون توسعه نیافته است، توسعه می یابد.

خجسته مهر با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران تخصیص ۷۰۰ میلیون یورو اعتبار را برای بازسازی و نوسازی تاسیسات پیش بینی کرده است، تصریح کرد: بخش عمده ای از این اعتبار به مناطق نفت خیر جنوب تعلق می گیرد که با برنامه ریزی مدیرعامل این شرکت به طور قطع اجرای پروژه های مرتبط با میدان مسجد سلیمان و نوسازی تاسیسات قدیمی شتاب می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی و نوسازی صرفا به معنای تغییر تاسیسات نیست بلکه به منظور کاهش آلایندگی هایی است که به دلیل قدیمی بودن این تاسیسات وجود دارد از این رو در کنار بازسازی و نوسازی تاسیسات رسیدگی به مباحث زیست محیطی نیز مطرح است.

احداث بیمارستان نفت مسجدسلیمان

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تخصیص منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل بیمارستان مسجدسلیمان وجود ندارد، اظهار داشت: مصوبه هیأت مدیره اخذ شده و مطالعات نیز از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حال انجام است.

وی افزود: برای تکمیل بیمارستان مسجدسلیمان هر منبعی لازم باشد تخصیص می دهیم حتی بخشی نیز تخصیص داده شده است. در ضمن با توجه به پیشرفت کار و مطالعات انجام شده به نظر می رسد بتوانیم از مهرماه امسال فعالیت های اجرایی را آغاز کنیم.

نفت به تمام تعهدات خود در مناطق نفتخیز عمل می‌کند

معاون وزیر نفت با بیان اینکه شرکت ملی ایران به تمام تعهدات خود از جمله تعهدات مربوط به سفر رییس جمهوری، تعهدات حوزه مسکن و مسئولیت های اجتماعی عمل می کند، خاطرنشان کرد: شرکت نفت مکلف به تامین منابع مالی این تعهدات است، ضمن این که درخواست می شود که پروژه ها و ریزپروژه های مرتبط به این تعهدات شتاب بگیرند.

وی با تاکید بر این موضوع که سهم اشتغال بومی نباید نادیده گرفته شود، اظهار داشت: در زمان اجرای پروژه ها حداکثر اشتغال در هر استانی باید متعلق به بومی های منطقه باشد مگر در مواردی که مشاغل تخصصی است تنها در این صورت به کارگیری نیروهای غیربومی قابل درک و بلا اشکال است.

خجسته مهر تصریح کرد: نه تنها در اشتغال باید از نیروهای بومی منطقه استفاده کرد بلکه هر جا نیاز به خدمت، تجارت، فعالیت های عمرانی هم بود باید استفاده از این نیروهای انسانی در اولویت باشد؛ حتی لازم است که این موارد در قراردادهایی که با پیمانکاران منعقد می شود لحاظ شود و عدول از آن با اعمال جریمه برای پیمانکاران همراه باشد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=8201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.