4

تازه ترین اخبار از حادثه «متروپل»/ شمار جانباختگان به ۳۱ نفر رسید

  • کد خبر : 8476
  • 09 خرداد 1401 - 11:24
تازه ترین اخبار از حادثه «متروپل»/ شمار جانباختگان به ۳۱ نفر رسید
پس از گذشت هشت روز از گذشت حادثه «متروپل» استاندار خوزستان اعلام کرده است برآورد می‌شود کمتر از 10 پیکر دیگر زیر آوار باقی مانده باشند.

تا به این لحظه و در هشتمین روز از حادثه ریزش متروپل هنوز آمار رسمی از اجساد و پیکرهای کشف شده از سوی مقامات مسوول اعلام نشده و تازه‌ترین اخبار این حادثه و عملیات آواربرداری به شرح زیر است:

عزاداری مردم آبادان در شب هفتم حادثه

اجتماع مردم آبادان در سوگ جانباختگان حادثه متروپل با دعوت امام جمعه آبادان، ساعت ۲۱ شامگاه یکشنبه ۸ خرداد در چهارراه امیری برگزار شد.

پس از قرائت قرآن و پخش سرود ملی، در گوشه و کنار چهارراه امیری مردم با صدای مداحی که از بلندگوها پخش می‌شد عزاداری کردند و دسته‌های سینه‌زنی و دمام زدنی در گوشه گوشه چهارراه امیری دیده می‌شد.

دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی از خیابان‌های اطراف وارد چهارراه امیری شدند. عشایر نیز با بیرق‌های خود همراه با هوسه و یزله مراسم عزاداری برای جانباختگان متروپل را برگزار کردند.

استاندار خوزستان: برآورد می‌شود کمتر از ۱۰ نفر دیگر زیر آوار «متروپل» مانده باشند

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آواربرداری با سرعتی که گرفته بخش عمده‌ای از آن احتمالا تا دو روز آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: ابتدا پیش‌بینی می‌کردیم که کنار پاساژ تلفات داشته باشیم و اولویت‌مان را آنجا قرار دادیم اما به‌جز پنج نفر، این قسمت تلفات دیگری نداشت.

استاندار خوزستان گفت: برآورد ما این است که کمتر از ۱۰ نفر هنوز زیر آوار باقی مانده‌اند.

 وی ضمن رد مفقود بودن ۱۵۰ نفر در زیر آوارها، ادامه داد: اگر این آمار صحت داشت خانواده‌ها مراجعه زیادی می‌کردند و آمار تلفات هم باید بالا می‌رفت.

معاون وزیر کشور: آوار متروپل تا ۷۲ ساعت آینده تخلیه می‌شود

مهدی جمالی نژاد معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در جمع خبرنگاران ظهار کرد: از روز نخست وقوع حادثه متروپل، عملیات آواربرداری با اولویت  نجات جان افراد زنده شروع به کار شد.

وی افزود: با توجه به محدودیت مکانی و خطرات احتمالی  که در محل وجود دارد، خوشبختانه عملیات به‌طور مستمر و بدون توقف و به صورت ۲۴ساعته تا امروز در حال انجام بوده است.

جمالی‌نژاد گفت: در حال حاضر در محل حادثه محدودیت هایی از نظر خطر و ریزش سازه ها وجود دارد که اگر نبود کار کارشناسی و پیچیدگی های سازه ای موجود، آواربرداری با سرعت بیشتر انجام می شد.

وی ادامه داد: در بخش اول که سازه‌ها ریزش و فروریخته و درحال آواربرداری است تا چند روز آینده(۷۲ساعت) نخاله ها جمع آوری می‌شود.

تعداد قربانیان «متروپل» به ۳۱ نفر رسید

وحید شعبانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: با تلاش بی وقفه یگان‌های امدادی مستقر در محل ساختمان فرو ریخته متروپل، بامداد امروز دو پیکر دیگر شناسایی، رهاسازی و به آرامستان آبادان انتقال یافتند.

وی با اشاره به اینکه جمع اجساد شناسایی و انتقال یافته به ۳۱ پیکر رسید، افزود: این دو پیکر جدید نیز در ادامه عملیات آوار برداری از محل آوار ساختمان بستنی فروشی شناسایی وخارج شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: تلاش برای یافتن مفقودین این حادثه دلخراش در هشتمین روز از وقوع ریزش ساختمان متروپل با تمام توان ادامه دارد و حضور تیم‌های جمعیت هلال احمر در منطقه تا پایان عملیات آواربرداری استمرار خواهد داشت.

علل ریزش ساختمان «متروپل» تحت بررسی تیم حقیقت یاب

محمدحسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور در هشتمین روز از حادثه ریزش برج متروپل آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد:هرچند تاکنون دلایل زیادی در خصوص ریزش ساختمان متروپل مطرح شده است ولی آنچه مسلم و قطعی است فقدان استحکام لازم سازه های اصلی با توجه به حجم و سنگینی ساختمان ۱۱ طبقه متروپل است.

وی گفت: بررسی علل ریزش ساختمان متروپل توسط برخی دستگاههای مختلف از جمله نهاد ریاست جمهوری نیز انجام می شود تا به قطعیت برسیم.

نامی بیان کرد:بعد از پایان عملیات آواربرداری ، کار بررسی علل و عوامل ریزش ساختمان متروپل شروع خواهد شد و به طور قطع با کسانی که به هر عنوان در ساخت و ساز این ساختمان به نحوی مشارکت داشته اند و قصور آنان محرز شده باشد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عملیات آواربرداری هم اکنون وارد مرحله تازه و حساسی شده است به همین دلیل کار با ظرافت و حساسیت بالایی در حال انجام است.

وی افزود: عملیات آواربرداری با کندی ولی با دقت انجام می شود تا امکان دسترسی به اجساد احتمالی فراهم شود.

وی با رد مقایسه حادثه ساختمان پلاسکو تهران با متروپل آبادان گفت: دلایل ریزش این ۲ ساختمان و حساسیت های آن کاملا” با هم متفاوت هستند وبه هیچ وجه نباید نگاه یکسان به این ۲ حادثه داشت.

نامی افزود: ساختمان پلاسکو تهران به یکباره فرو ریخت در حالی که ساختمان متروپل بخشی از آن فرو ریخته و بخش دیگر ساختمان ناایمن است و امکان ریزش آن وجود دارد از این رو آواربرداری به گونه ای صورت می گیرد تا سازه باقی مانده دچار ریزش نشود.

وی گفت: همه کسانی که از نزدیک عملیات آواربرداری را مشاهده می کنند از دلایل کندی کار قانع می‌شوند ولی برخی از دور قضاوت کرده و از کندی عملیات آواربرداری انتقاد می کنند که این درست نیست.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=8476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.