تاریخ : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 11 ذو القعدة 1445 Saturday, 18 May , 2024
3
امام جمعه ماهشهر :

تنها آلودگی پتروشیمی‌ها برای مردم ماهشهر است

  • کد خبر : 8618
  • 17 خرداد 1401 - 23:21
تنها آلودگی پتروشیمی‌ها برای مردم ماهشهر است
امام جمعه ماهشهر با بیان اینکه اوضاع محیط زیست در ماهشهر خوب نیست گفت: تنها آلودگی پتروشیمی‌ها برای مردم اینجا است به گونه‌ای بسیاری از بیماری‌ها از نفس کشیدن در این هوا نشات می‌گیرد.

حجت الاسلام سید امیر محمدی‌پور در همایش ملی علوم و فنون دریایی ایران که امروز (۱۷ خردادماه) با محوریت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها در شهرستان بندر ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: همه می‌دانیم که امروز مردم ما در چه شرایطی هستند و نیازی به بیان نیست. از نظر محیط زیست باید به داد مردم خوزستان به ویژه مردم ماهشهر رسید.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اوضاع محیط زیست خوب نیست و نمی‌توان حقایق را انکار و به تشویق یکدیگر بسنده کرد، افزود: وجود حدود ۲۴ پتروشیمی فعال در منطقه مایه فخر و مباهات کشور است اما آلودگی پتروشیمی‌ها برای مردم اینجا است به گونه‌ای که بسیاری از بیماری‌ها از نفس کشیدن در این هوا نشات می‌گیرد.

محمدی‌پور بیان کرد: خراب شدن و از بین رفتن مقدار زیادی از صنعت صیادی که مردم از قدیم به آن پایبند بودند نیز طرف دیگر موضوع است.

امام جمعه ماهشهر عنوان کرد: هفته‌ای نیست که جوانان بیکاری که در به در دنبال کار هستند و پشت درب حراست پتروشیمی‌ها معطل مانده اند با عصبانت به ما مراجعه نکنند. این جوانان می‌گویند که آلودگی پتروشیمی برای آن‌ها است اما عایدی این شرکت‌ها برای آن‌ها نیست.

وی افزود: برخی از سیاست‌های غلط دولتمردان قبل، تالاب‌ها و آب‌های طبیعی خوزستان را از بین برده است و موجب شده پدیده ریزگرد که از قدیم دامن‌گیر مردم بوده، بیشتر مردم را گرفتار کند.

امام جمعه ماهشهر تصریح کرد: دولت سیزدهم با عزم جدی برای برطرف کردن مشکلات مردم در میدان قدم گذاشته و توقع ما را بالا برده است. انتظار داریم این دولت مردمی و انقلابی در مورد جلوگیری از آلودگی هوا و آب توجه ویژه و جدی به ماهشهر داشته باشد.

وی تصریح کرد: چند سال پیش امام خامنه‌ای فرمود برخی‌ها گمان می‌کنند انرژی هسته‌ای تنها به درد بمب اتم می‌خورد؛ جدا از اینکه ساختن بمب اتم را حرام شرعی می‌دانیم بخشی از استفاده‌های صلح‌آمیز این است که می‌توانیم با انرژی هسته‌ای آب خلیج فارس را شیرین و استفاده کنیم. این وعده رهبری برای مردم خوشحال‌کننده بود و امید داشتیم دولتمردان پیگیر این موضوع باشد.

محمدی‌پور گفت: مردم این شهر آب لوله‌کشی مناسبی هم ندارند. این شهر در کنار آب قرار گرفته اما مردم آن از آب سالم استفاده نمی‌کنند. آیا نمی‌شود زودتر دولتمردان فکری کنند و از این نعمت بیکران الهی استفاده کنند تا مردم از آب سالم بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=8618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.