تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
4

با قابلیت های جدید “واتساپ” آشنا شوید

  • کد خبر : 8811
  • 29 خرداد 1401 - 20:41
با قابلیت های جدید “واتساپ” آشنا شوید
اپلیکشین پر طرفدار واتساپ به تازگی با افزودن قابلیت های جدید به این اپ ، ضمن ارتقای سطح کیفی رضایت مندی کاربرانش ، امنیت حریم خصوصی آنها را نیز تا حدود زیادی تأمین و تضمین کرده است . برای آشنایی با موارد افزوده شده به این اپ پر طرفدار ، مطلب زیر را کامل بخوانید .

قابلیت جدید واتس اپ برای مخفی کردن عکس پروفایل

واتس آپ ویژگی جدیدی ارائه کرده که به کاربرانش اجازه می دهد تصویر پروفایل، آخرید بازدید و آپدیت استاتوس شان از برخی افراد حاضر در فهرست شماره تماس هایشان مخفی کنند.
 ایندین اکسپرس اعلام کرد، این ویژگی جدید روشی برای مخفی کردن تصویر پروفایل، آپدیت استاتوس و برخی دیگر از اطلاعات کاربر از دیگران است.

آپدیت جدید به کاربر اختیار می دهد تا کسانی را که اطلاعاتش را می بینند، انتخاب کند. به طورکلی کاربر می تواند بین نشان دادن تصویر پروفایل، جزئیات آخرین بازدید و آپدیت استاتوس برای همه افراد، تمام افراد موجود در فهرست شماره تماس یا هیچ کس، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کند. آپدیت جدید گزینه «همه شماره تماس های من به جز…» را نیز برای کاربر نمایش می دهد.

با توجه به گزینه جدید، کاربران واتس می توانند اطلاعات گفته شده را برای تمام افراد موجود در فهرست شماره تماس های خود به غیر از چند مورد از پیش انتخاب شده ، فعال کنند. به این ترتیب فقط افراد انتخاب شده قادر به مشاهده اطلاعات کاربران نخواهند بود.

به این ترتیب اکنون واتس آپ در کل ۴ قابلیت کنترل حریم خصوصی در بخش تنظیمات دارد که عبارتند از: همه، شماره تماس های من، شماره تماس های من به غیر از …، هیچکس.

واتس آپ اخیراً ویژگی های جدید برای تماس های گروهی اضافه کرده بود.

معرفی ویژگی تازه واتس آپ برای تماس

واتس آپ اکنون به شما امکان می دهد تا کاربران خاص را در طول تماس های گروهی بی صدا کنید.
 شرکت واتس آپ در هفته گذشته چندین ویژگی جدید را ارائه کرده است: از جمله امکان بی صدا کردن افراد در طول تماس های گروهی.

در حالی که برخی از برنامه‌ها مانند Zoom و Microsoft Teams، به میزبان‌ها اجازه می‌دهند همه شرکت‌کنندگان (یا افراد خاص) را بی‌صدا کنند، معمولاً راهی را به کاربران برای بیصدا کردن فردی خاص ارائه نمی‌دهند. این ویژگی سطح جدیدی از کنترل را ارائه می‌کند که احتمالاً برای جلسات پر هرج و مرج که حداکثر هشت نفر در تماس‌های ویدیویی در آن حضور دارند مناسب است.

واتس‌آپ علاوه بر ویژگی جدید بی‌صدا کردن،  اکنون به شما امکان می‌دهد هنگام تماس گروهی به افراد خاصی پیام دهید، مثلا شاید بخواهید در طول جلسه برای شخصی یادداشت بگذارید. واتس آپ همچنین بنر جدیدی را منتشر می‌کند که به شما هشدار می‌دهد فرد جدیدی پس از شروع تماس به آن ملحق شده است.

سرویس پیام‌رسانی چیزی بیش از ویژگی تماس گروهی خود را ایجاد می‌کند. واتس‌آپ روز جمعه اعلام کرد که اکنون می‌توانید انتخاب کنید کدام مخاطب بتواند عکس نمایه، وضعیت و آخرین وضعیت فعالیت شما را ببیند. این می‌تواند به حفظ نمایه شما از مخاطبین  یا هر کسی که نمی‌خواهید به این اطلاعات ۲۴ ساعته دسترسی داشته باشد، کمک کند. واتس آپ سال گذشته، به دلیل پیامدهای احتمالی حفظ حریم خصوصی، به‌طور پیش‌فرض شروع به پنهان کردن آخرین وضعیت مشاهده شده شما از افراد غریبه کرد.

در اوایل این هفته، واتس آپ سرانجام توانایی انتقال تاریخچه چت خود به آیفون را برای کاربران اندرویدی ارائه کرد.

با تمام ایموجی ها به پیام‌های واتس آپ واکنش نشان بدهید

پس از عرضه قابلیت واکنش با ایموجی به پیام‌ها در واتس آپ اکنون این پیامرسان این ویژگی را توسعه داده است.

به گزارش «نبض فناوری»، وابتا اینفو اعلام کرد، واتس آپ ماه قبل واکنش به پیام ها را در این پیامرسان فعال کرد. در این قابلیت تنوع ایموجی ها برای واکنش کم بود اما اکنون این ویژگی را توسعه یافته و کاربران می توانند با تمامی ایموجی ها به پیام ها واکنش نشان بدهند.

پیش تر گزارش هایی مبنی بر اینکه واتس آپ این قابلیت را برای اندروید و دسکتاپ عرضه می کند،‌ وجود داشت و به تازگی گفته شده این قابلیت برای نسخه iOS نیز ارائه خواهد شد.

با تمام ایموجی ها به پیام‌های واتس آپ واکنش نشان بدهید

باتوجه به تصاویر منتشر شده،‌ زمانی که این قابلیت در دسترس کاربران قرار بگیرد، در کنار برخی از ایموجی هایی که نمایش داده می شوند؛ گزینه «+» نیز اضافه خواهد شد که کاربران با کمک آن می‌توانند از سایر شکلک ها برای واکنش به پیام استفاده کنند.

گفتنی است که اکنون امکان واکنش به پیام با تمام ایموجی ها در حال توسعه است و زمان عرضه این قابلیت برای آزمایش کنندگان عمومی و همه کاربران مشخص نیست.

انتقال اطلاعات واتس آپ از اندروید به iOS امکان پذیر می‌شود

واتس آپ تاکنون فقط امکان انتقال اطلاعات از آیفون به اندروید را به کاربران خود می‌داد. اکنون این پیام رسان قابلیت انتقال تاریخچه مکالمات از اندروید به iOS را نیز فراهم کرده است.
این قابلیت به تازگی توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در یک پست فیس بوک اعلام شده است.

نشانه‌های اولیه این ویژگی، که در حال حاضر در نسخه بتا منتشر شده است، قبلا توسط WABetaInfo مشاهده شده بود. این به‌روزرسانی مشکل انتقال چت بین دو سیستم عامل تلفن همراه را برطرف می‌کند.

تا کنون انتقال تاریخچه چت بین دو دستگاه اندرویدی و دو دستگاه با سیستم عامل iOS آسان بود. اما به طور کلی بین دو سیستم عامل متفاوت کار ساده‌ای نبود. فرآیند انتقال فقط در آیفون‌های جدید یا آیفون‌های ریست شده کار می‌کند. این ویژگی توسط اپلیکیشن Move to iOS ارائه می‌شود. آخرین نسخه برنامه Move to iOS برای اندروید بررسی می‌کند که آیا شما یک حساب واتس آپ در تلفن اندرویدی خود دارید یا خیر. در صورت داشتن حساب واتس آپ، امکان انتقال اطلاعات را به صورت رمزگذاری شده به آیفون خواهید داشت. این ویژگی تمام پیام‌ها و موضوعات را بدون تغییر منتقل می‌کند.

انتقال اطلاعات واتس آپ از اندروید به iOS امکان پذیر می‌شود

در حین راه اندازی آیفون، کاربران باید گزینه Move data from Android را انتخاب کرده و سپس مراحل موجود در اپلیکیشن اندروید را دنبال کنند. پس از تنظیم کامل گوشی آیفون، واتس آپ را باز کرده و با استفاده از همان شماره تلفن وارد شوید. پس از آن تاریخچه واتس آپ اندروید شما در iOS ظاهر خواهد شد. برای استفاده از این ویژگی نیازمند اندروید ۱۲ و آخرین نسخه iOS هستیم. توجه داشته باشید که تاریخچه اندروید وارد شده، سابقه قبلی چت iOS شما را بازنویسی می‌کند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=8811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.