3

اداره کل هواشناسی خوزستان ۲ اخطار جوی صادر کرد

  • کد خبر : 8933
  • 04 تیر 1401 - 14:09
اداره کل هواشناسی خوزستان ۲ اخطار جوی صادر کرد
اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به وزش باد، گرد و غبار موقت و افزایش ارتفاع موج اخطار جوی صادر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در هشدار سطح زرد مبنی بر تغییرات فشار هوا و افزایش سرعت باد، نوع مخاطره شامل وزش باد متوسط تا شدید، احتمال وقوع گرد و غبار موقت و محلی در ساعاتی از بعدازظهرها در مناطق جنوبی، غربی، جنوب غربی و مرکزی خوزستان از روز دوشنبه هفته جاری تا اواخر وقت روز جمعه پیش‌بینی شده است.

در هشدار سطح زرد دریایی نیز آمده است: نوع مخاطره شامل افزایش ارتفاع موج و سرعت باد متوسط تا شدید در مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان و شمال غرب خلیج فارس از اواخر وقت یکشنبه پنجم تا اواخر وقت جمعه دهم تیر اعلام شده است.

اثر مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت های دریایی در شمال غرب خلیج فارس است.

اداره کل هواشناسی خوزستان هفته گذشته نسبت به تشکیل توده گرد و غبار در کشورهای عراق و سوریه و نفوذ آن به خوزستان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یکم و دوم تیر هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

میزان آلودگی ناشی از توده گرد و غبار با منشا کشور عراق در روز چهارشنبه گذشته در شهرستان‌های اهواز و کارون به ۶ برابر حد مجاز رسید.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=8933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.