3

سالانه ۱۲۰ نفر در خوزستان غرق می شوند

  • کد خبر : 9275
  • 15 تیر 1401 - 21:30
سالانه ۱۲۰ نفر در خوزستان غرق می شوند
رئیس هیات نجات غریق خوزستان با اشاره به آمار غرق شدگان در استان گفت: سالانه حدود ۱۲۰ نفر در خوزستان به علت غرق شدگی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش ایرنا محسن ابدالی روز چهارشنبه در جلسه شورای ورزش خوزستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس آمار استان خوزستان در هشت سال گذشته جزو استان‌های اول کشور در بخش مغروقین در رودخانه‌ها است.

وی افزود: با وجود اینکه  میزان استفاده از سواحلی شمال کشور چند برابر نسبت به خوزستان است اما آمار مغروقین در استان های مازندران و گیلان کمتر است زیرا طرح ساماندهی سواحل در این استان‌ها به خوبی اجرا شده است.

ابدالی بیان کرد: ۷۵ درصد آمار مغروقین استان خوزستان در رودخانه‌ها، ۱۱ درصد در کانال‌ها و مابقی مربوط به استخرهای پرورش ماهی و کشاورزی است.

رئیس هیات نجات غریق خوزستان گفت: برای کاهش آمار مغروقین قرار شد یک برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تدوین شود همچنین بحث حصارکشی کانال‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: وزارت نیرو و شهرداری ها می توانند با در اختیار قرار دادن امکانات شان، در این زمینه کمک بسیاری کنند به همین دلیل باید یک اتاق فکر تشکیل دهیم و با همفکری ارگان های مربوطه، آمار مغروقین در استان را کاهش دهیم.

ابدالی گفت: می توان با استقرار نیروهای سیار در کنار رودخانه‌ها و هشدار به خانواده‌ها آمار غرق شدگی را کمتر کنیم که این موضوع نیاز به حمایت سایر دستگاه ها دارد.

 

برنامه ریزی برای حضور ۲۱ تیم خوزستانی در لیگ های برتر کشور مدنظر است

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای حضور ۲۱ تیم خوزستانی در لیگ های مختلف کشور مدنظر است گفت: از این تعداد ۱۲ تیم متعلق به بانوان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حمید بنی‌تمیم نیز در دومین نشست شورای ورزش خوزستان در سال ۱۴۰۱ که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: انتظار داریم که با کمک شرکت ها و ارگان های استان در ۲۱ رشته مدنظر تیمداری کنیم تا این موضوع باعث انگیزه بیشتر نوجوانان و جوانان استان شود.

وی با اشاره به افزایش آمار مغروقین در استان افزود: با توجه به رودخانه های متعدد در شهرهای استان، هر ساله شاهد مرگ عزیران مان هستیم که امیدوارم دستگاه‌های متولی به فراخور وظایف خود در این خصوص وارد کار شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: ما نیز در کنار هیات نجات غریق خوزستان پیگیری های لازم را در این زمینه انجام می دهیم تا شاهد کاهش آمار فوتی ها و رساندن آن به حداقل باشیم.

وی در ادامه به فعالیت پارک بانوان در اهواز اشاره کرد و افزود: متاسفانه پارک بانوان به لحاظ روشنایی با مشکل مواجه است از طرفی وجود سگ‌های ولگرد در اطراف پارک‌، مورد انتقاد بانوان عزیز است که امیدوارم با کمک شهرداری اهواز هر چه سریع‌تر شرایط لازم برای ورزش کردن بانوان مهیا شود.

بنی تمیم با اشاره به تیمداری شرکت های دولتی گفت: ما جدول تیمداری در رشته های مختلف کشور را به استانداری ارائه دادیم و تلاش می کنیم این موضوع عملیاتی شود.

وی با اشاره به طرح های اولویت دار ورزش خوزستان به استانداری افزود: بالغ بر دو هزار میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهوری برای استان پیش بینی شده و ما هم پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی را معرفی کردیم.

در ادامه مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از آنجا که بحث استعدادیابی در ورزش برای ما بسیار مهم است، در گام اول تجهیز و بازسازی ۶۲ مجموعه ورزشی تحت پوشش آموزش و پرورش را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به احداث دهکده المپیک در اهواز افزود: از این طریق می توانیم علاوه بر میزبانی مسابقات ورزشی، بحث اسکان ۴۰۰ نفر را داشته باشیم که یک اتفاق بی نظیر است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در خصوص طرح اوقات فراغت جوانان در ایام تابستان گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، مدارس مختلفی را در نظر گرفتیم تا در ساعات مناسبی از فضای آنها در امر ورزش استفاده شود.

در ادامه مریم مراد اسکندری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در خصوص مشکلات پارک بانوان اهواز گفت: متاسفانه با وجود سگ‌های ولگرد در اطراف پارک، امنیتی برای بانوان و خانواده‌ آنها وجود ندارد.

وی افزود: طبق مصوبه قبلی شواری ورزش، بنا شد مشکلات مربوط به روشنایی و تجهیزات پارک‌های‌ بانوان اهواز توسط شهرداری مدنظر قرار بگیرد اما این پارک همچنان فاقد امکانات استند.

مراد اسکندری با بیان اینکه ساعات در نظر گرفته برای حضور بانوان در پارک های بانوان مناسب نیست گفت: با توجه به زمان در نظر گرفته شده عملا نمی توان هیچ استفاده ای از پارک ها داشت.

در ادامه عبدالرضا سیفی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: ساعات استفاده بانوان از پارک ها در اوج گرماست همچنین در روزهای تعطیل نیز این اماکن تعطیل هستند.

وی افزود: باید فکری برای روشنایی منطقه و وجود سگ های ولگرد کرد تا مردم بتوانند با خیال راحت ورزش کنند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=9275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.