7

خوزستان غرق در خاک؛ تصمیم گیرندگان در خواب!

  • کد خبر : 9506
  • 20 تیر 1401 - 23:10
خوزستان غرق در خاک؛ تصمیم گیرندگان در خواب!
این روزها حال و روز مردم خوزستان ناخوش تر از همیشه است. اگر قبلاً مشکلات محرومیت و بی توجهی به آبادانی و عمرانش بود،الان باید تحمل گرمای بی سابقه و صد البته هجوم روزانه توده های داخلی و خارجی را هم به آن افزود .

دانوش صالحی :

این ها در شرایطی است که کارگروه هماهنگی استانی شرایط اضطرارآلودگی هوا استانداری خوزستان طی روندی ثابت و تأمل برانگیز هرگونه اطلاع رسانی در خصوص تعطیلی فعالیت دستگاه های اداری و اجرایی استان را به آخر شب موکول و موجب سردرگمی شهروندان می شود . اقدامی که در مقایسه با همین کارگروه در استان هایی همچون تهران و اصفهان از اواسط ظهر و ابتدای عصر تصمیم گیری و اطلاع رسانی شده است .

دیروز،یکشنبه ۱۹ تیر  در حالی که هشدار ورود توده خاک در ساعت ۱۹:۴۱ دقیقه بر روی خروجی وب سایت استانداری خوزستان قرار گرفت اما اطلاعیه تأمل برانگیز و پر از انتقاد و شائبه برانگیز آن در ساعت ۲۳:۰۹ بر روی وب سایت استانداری بارگذاری شد آن هم برای فقط ۱۵ شهرستان .

امروز عصر هم بار دیگر اطلاعیه و هشدار سطح نارنجی ورود توده گرد و خاک عراقی توسط خبرگزاری های رسمی و معتبر خوزستان اعلام شد اما تا لحظه ی نگارش و انتشار این مطلب هیچگونه تصمیمی از سوی کارگروه هماهنگی استانی شرایط اضطرارآلودگی هوا استاندای خوزستان اطلاع رسانی نشده و شهروندان خوزستان در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می برند . در حالیکه با رجوع به اطلاعات استخراج شده تا ساعت ۲۳ سامانه برخط سازمان محیط زیست کشور می توان دریافت شدت کیفیت هوا در بیشتر شهرهای خوزستان از ناسالم عبور کرده و در مرز خطر قرار گرفته است همچنان از تصمیم استانداری خوزستان برای تعطیلی دوایر دولتی و فعالیت های اداری خبری نیست!

در حالیکه عمق و شدت آلودگی غیر از مشاهده بصری، با مراجعه به اپلیکشین پایش کیفی هوای کشور سازمان حفاظت محیط زیست که اطلاعات آن به صورت برخط از ایستگاه های مربوطه دریافت و اعلام می شود قابل مشاهده و استخراج است، اما تصمیمات نامعقول و اعلام تعطیلی شهرهایی که آلاینده های هوا در آن بسیار کمتر از سایر شهرهایی است که در آنها تعطیلی اعلام شده است . به عنوان مثال در حالیکه شاخص آلودگی هوا در شوشتر و دزفول تعطیل شده ۱۴۸ و ۱۹۸ بود این شاخص در مسجدسلیمان تعطیل نشده ۱۷۱ بود . امری که موجب اعتراض ونارضایتی شهروندان شهرهای شمال شرقی خوزستان شده است .

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=9506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.