تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
6

جشنواره شعر وحدت اقوام در شهر شرافت برگزار گردید

  • کد خبر : 9858
  • 31 تیر 1401 - 14:35
جشنواره  شعر وحدت اقوام در شهر شرافت برگزار گردید
جشنواره شعر وحدت اقوام با نام به لهجه ی کارون در شهر شهید شرافت برگزار گردید .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با اعلام این خبر افزود : در راستای ایجاد وحدت بین اقوام شوشتر و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه نکوهش تیراندازی در مراسمات و  با محوریت دهه ولایت و امامت توسط این اداره با همکاری دفتر امام جمعه ،شهرداری و شورای شهر شرافت ، بخشداری های مرکزی ،میان آب ، شعیبیه و فرمانداری شهرستان شوشتر ، جشنواره شعر وحدت اقوام را درمسجد جامع شهر شرافت برگزار کرد .

علی بهرامی گفت : در این جشنواره که اقوام شوشتری ،بختیازی و عرب منطقه با لباس محلی حضور داشتند شاعران آخرین سروده های خود را در موضوعات ولایت و امامت ، شهید سلیمانی ، غدیر و رسم غلط تیراندازی و دیگر آسیب های اجتماعی قرابت کردند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان شوشتر با تأکید بر اینکه اقوام ایرانی پاسداران و حافظان همیشگی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و صلابت و شجاعت این دلاوران در هشت سال دفاع مقدس و جانفشانی آنان بر کسی پوشیده نیست ادامه داد : با توجه به هدف دشمنان این آب و خاک که در صدد ایجاد تفرقه بین اقوام هستند ، برگزاری این گونه برنامه ها می تواند بر همدلی بیشتراقوام بیافزاید .

وی افزود : البته در ادبیات قوم ها تلاش های زیادی صورت گرفته اما با توجه به ظرفیت های موجود کافی نیست و باید بیش از این ها به فرهنگ و هنر اقوام ، ادبیات و گویش زیبای این مردمان وفادار توجه کرد چرا که فرهنگ و تمدن ایران زمین و نگاهداشت آن در گرو احیا،ترویج و پاسداشت فرهنگ و ادبیات و هنر اصیل اقوام نهفته است .
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر ضمن اشاره به برنامه های فرهنگی هنری پیش رو افزود : در ماه محرم و صفر نیز قرار است برنامه ای در حوزه ی شعر و ادبیات عربی در بخش شعیبیه برگزار که کار های اولیه آن در حال انجام است .
بهرامی ضمن ابراز خرسندی از شرکت شاعران در این جشنواره و تقدیر از زحمات دست اندر کاران برگزاری آن در پایان گفت : در آیین اختتامیه ی این رویداد ادبی فرهنگی از مسیولین شهرهای شوشتر و شرافت و یش از سی نفر از شاعران اقوام مختلف با اهدا تندیس ، لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد .

 

 

 

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=9858

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.