وزارت آموزشوپرورش در حالیکه اعلام کرد امسال تمامی مراحل ثبتنام دانشآموزان از صفر تا صد، به صورت «غیرحضوری» انجام میشود، برای نخستین بار بخشی ویژه در سامانه ثبتنام طراحی شده تا دانشآموزان عشایری حتی اگر محل استقرارشان در شهر باشد، بتوانند وضعیت عشایری خود را ثبت کنند تا در سوابق تحصیلی و سهمیههای کنکور لحاظ شود.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طبق دستور وزیر آموزشوپرورش با افزایش زمان آموزشی دانشآموزان، کلاسهای درس تا نهم خردادماه برپا هستند، از اولیا درخواست داریم نهایت همکاری را برای آموزش فرزندان خود داشته باشند.
کمیته اجرایی و پشتیبانی «شاد»، برنامه حضور دانشآموزان و معلمان را اعلام کرد.
رئیس مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به دغدغه اولیا درخصوص آزمونهای سال تحصیلی گفت:اولویت اصلی وزارتخانه برگزاری حضوری آزمون است که این مهم به شرایط امن و پایدار در کشور و سلامت دانش آموزان بستگی دارد.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزشوپرورش اعلام کرد: براساس برنامه درسی ملی ، سال تحصیلی از ابتدای مهرماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت .
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تداوم جریان آموزش در کشور خبر داد و گفت: هیچ اختلالی در روند آموزشی دانشآموزان وجود ندارد.
وزارت علوم اعلامکرد: کلاسهای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی تا پایان سال جاری (۱۴۰۴) به صورت مجازی برگزار میشود.