تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
3

اهدای اعضای سه جوان خوزستانی مرگ مغزی در سه روز متوالی

  • کد خبر : 18095
  • 29 مرداد 1402 - 8:41
اهدای اعضای سه جوان خوزستانی مرگ مغزی در سه روز متوالی
مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از اهدای اعضای سه جوان خوزستانی به بیماران نیازمند خبر داد.

به گزارش حاشیه خبر،دکتر جواد شریعتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با موافقت خانواده‌های شریف زنده‌یاد “حسین خضری” ۳۲ ساله از اهواز، زنده‌یاد “فواد زنبوری” ۳۲ ساله از شادگان و زنده‌یاد “نازنین سلمانی” ۱۵ ساله از دهدشت که متأسفانه مرگ مغزی این افراد تایید شده بود، عمل پیوند اعضای آن‌ها در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (۲۵، ۲۶ و ۲۷ مرداد) در بیمارستان گلستان اهواز انجام شد.

وی با اشاره به کار سنگین تیم پیوند عضو خوزستان در این روزها ادامه داد: با انجام این سه مورد اهدای عضو، شش کلیه و دو کبد به بیماران نیازمند پیوند زده شد اما قلب هیچکدام از آن‌ها شرایط پیوند نداشت.

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تشکر از خانواده‌های اهداکننده، گفت: این خانواده‌ها در شرایط سختی که فرزندان جوان آن‌ها مرگ مغزی شده بودند، به اهدای عضو رضایت دادند و با تصمیم آن‌ها در این سه روز، هشت بیمار جان دوباره گرفتند.

مدیر مرکز فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹ مورد اهدای عضو در خوزستان داشته‌ایم که منجر به پیوند ۱۰ کلیه و ۹ کبد شده است.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=18095

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.