0

شناسایی بیش از ۹ هزار نفر مشکوک به دیابت و فشار خون در خوزستان

  • کد خبر : 20136
  • 25 آذر 1402 - 22:58
شناسایی بیش از ۹ هزار نفر مشکوک به دیابت و فشار خون در خوزستان
رئیس مرکز بهداشت خوزستان از شناسایی ۹ هزار و ۲۷۷ نفر مشکوک به ابتلا به بیماری‌های دیابت و فشار خون بالا در استان خبر داد.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا در تکمیل این خبر گفت: اجرای طرح ملی پویش خود مراقبتی بیماری دیابت و فشارخون بالا برای غربالگری و مراقبت افراد ۱۸ سال و بالاتر از ۲۰ آبان در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از اجرای پویش ملی سلامت تا ۲۵ آذرماه ۳۹۴ هزار و ۴۲۸ نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز غربالگری شده اند.

دکتر بختیاری نیا ادامه داد: از این تعداد ۴ هزار و ۲۳۰ فرد مشکوک به دیابت و ۵ هزار و ۴۷ نفر مشکوک به فشار خون بالا شناسایی شد که برای تشخیص نهایی و مراقبت به سطح بالاتر ارجاع داده شدند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: همچنین از جمعیت غربالگری شده ۲۴ هزار و ۵۶۲ نفر سابقه دیابت و ۴۰ هزار و ۳۳۹ مورد سابقه پرفشاری خون داشتند.

وی می‌گوید: در این طرح علاوه بر ارائه خدمت غربالگری به عموم مردم در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت،  پایگاه‌های سیار به صورت فرصت طلبانه در مکان‌هایی از جمله؛ سازمان‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها و درمانگاهها، مصلا‌های نماز جمعه و…  به جمعیت زیر پوشش خدمت غربالگری ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیماری‌های مزمن از جمله دیابت و پرفشاری خون می‌تواند مدت‌ها بدون علامت بالینی باشد و فرد از بیماری خود اطلاع نداشته باشد و بخاطر بی اطلاعی، درمان و مراقبت مؤثر دریافت نکند، بنابراین غربالگری و شناسایی زود هنگام می‌تواند باعث کاهش بروز عوارض این ۲ بیماری در افراد شود.

دکتر بختیاری نیا افزود: با همکاری و مشارکت مردم در این برنامه، بیماران زودتر شناسایی شده و با دریافت مراقبت، درمان لازم و اصلاح رژیم غذایی و انجام فعالیت بدنی مناسب در پیشگیری از بروز عوارض آن اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=20136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.