تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ 15 ربيع ثاني 1446 Friday, 18 October , 2024
0

هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ فرصتی برای احیای نمایندگان فوتبال خوزستان

  • کد خبر : 21883
  • 30 اردیبهشت 1403 - 13:03
هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛ فرصتی برای احیای نمایندگان فوتبال خوزستان
سه نماینده فوتبال خوزستان در هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال کشور رقابت سرسختی با حریفان خود داشته و برای بقا در لیگ نیاز به کسب امتیاز دارند.

به گزارش حاشیه خبر به نقل از ایرنا،با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، حساسیت کار بیشتر شده و تیم‌های پایین جدول برای بهبود وضعیت‌ خود در جدول تلاش می‌کنند همچنین تیم های بالانشین به دنبال کسب عنوان قهرمانی و سهمیه آسیایی هستند.

امروزه فوتبال به یک صنعت جهانی تبدیل شده و با زندگی مردم به ویژه خوزستانی ها سر و کار دارد. در خوزستان کمتر کسی وجود دارد که قهرمانی نمایندگان استان در لیگ های مختلف کشور را فراموش کرده باشد.

عدم حضور حتی یک بازیکن خوزستانی در تیم ملی بزرگسالان و عملکرد ضعیف سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور نشان می دهد که حال و روز آنها اصلا خوب نیست و شیپور سقوط ۲ نماینده این استان به لیگ پایین تر به صدا درآمده است.

شاید خوش‌بین ترین هوادار فوتبال تصور نمی کرد با گذشت ۲۷ هفته از رقابت های لیگ برتر، جایگاه سه نماینده خوزستان در انتهای جدول باشد. باید پذیرفت که دیگر خوزستان مهد فوتبال ایران نبوده و اثری از آن فوتبال تاکتیکی و تکنیکی دهه‌های قبل وجود ندارد.

حضور بازیکنان خوزستانی در تیم های دیگر استان ها و فراوانی بازیکن غیربومی در سه تیم خوزستانی نشان دهنده مدیریت ضعیف باشگاه های خوزستانی است در حالی که همین تیم‌ها (فولاد و استقلال خوزستان) زمانی با بهره‌گیری از بچه‌های خوزستانی قهرمان ایران شدند.

به راستی چه بر سر فوتبال خوزستان آمده که نمایندگان آن با وجود اینکه در خانه بازی می کنند اما به راحتی تمام ۲، سه و چهار گل از حریفان خود دریافت می کنند و از سویی انتظار حمایت همه جانبه دارند.

هواداری که فرسنگ ها راه آمده تا علاوه بر حمایت، نظاره گر بازی تیمش باشد اما نه تنها فوتبال باکیفیتی مشاهده نمی‌کند بلکه باید شاهد تحقیر تیم های خوزستانی مقابل حریفان نه چندان قدرتمندی باشد.

در حالی که ابر، باد، مه، خورشید و فلک همگی به کمک تیم‌های خوزستانی آمده و حامی فوتبال استان شده اند اما هنوز سه تیم خوستانی در خواب زمستانی فرور رفته و قصد بیدار شدن ندارند.

در هفته بیست و هفتم این پیکارها تیم فولاد در مصاف با استقلال تن به شکست داد و در جایگاه خود باقی ماند، همچنین تیم نفت آبادان در یک بازی حساس برابر آلومینیوم اراک متوقف شد؛ تیم استقلال خوزستان دیگر نماینده استان که در خانه بازی می کرد و نیاز به سه امتیاز داشت در مصاف با نساجی شکست سنگینی متحمل شد که مورد رضایت هواداران واقع نشد.

اما در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر، تیم‌های فولاد خوزستان و نفت آبادان در حضور تماشاگران خود به میدان خواهند رفت و تیم‌ استقلال خوزستان دیگر نماینده استان بیرون از خانه رو در روی حریف قدرتمند خود قرار می‌گیرد.

سرخپوشان اهوازی با وجود هزینه های هنگفت و برگزاری اردوهای مختلف، در این فصل نتیجه ای دور از انتظار کسب کرده و فوتبال دوستان خوزستانی به شدت از عملکرد این باشگاه گله مند هستند. تیمی که باید برای کسب عنوان قهرمانی و یا سهمیه آسیایی بجنگد اکنون برای بقا در لیگ دست و پا می زند که در شان نام خوزستان نیست.

این تیم با وجود تغییرات بسیار در کادر فنی خود اما نتوانسته بخش کوچکی از انتظارات هواداران را برآورده کند. شاید در ذهن هر هواداری این سوال تداعی شود که هدف از تغییرات گسترده کادر فنی چه بوده و چرا تیم تاکنون نتیجه نگرفته است؟

تیم‌ نفت آبادان که تنها سه برد در کارنامه این فصل خود دارد روزهای سختی را سپری می کند و این موضوع خوشایند هواداران فوتبال دوست آبادانی نیست. برزیلی‌های ایران که زمانی سرآمد فوتبال ایران بودند اکنون حال و روز خوبی نداشته و کارشان در ادامه راه بسیار سخت است.

نفتی های آبادان سال گذشته به صورت معجزه واری در لیگ باقی ماندند و امسال اگر نمی‌خواهند در پروز پایانی مسابقات اشک ناراحتی بریزند باید از سه بازی باقیمانده نهایت امتیاز را کسب کنند.

تیم استقلال خوزستان پس از ۶ فصل دوری با اقتدار راهی لیگ برتر شد و همه بر این باور بودند که نتایج خوبی با سیدسیروس پورموسوی در لیگ برتر کسب کند اما در نیم فصل اول یکی از بدترین نتایج تاریخ خود را رقم زد که این موضوع اعتراض شدید هواداران را به همراه داشت. آبی های خوزستان از ۱۵ بازی انجام شده در نیم فصل اول تنها هشت امتیاز کسب کردند.

در حالی که طرفداران فوتبال مسیر بقای استقلال خوزستان در لیگ را آسان تر از دیگر نمایندگان استان می دیدند اما عملکرد ضعیف بازیکنان این تیم در بازی ۶ امتیازی هفته گذشته مقابل نساجی، تمام پیش بینی‌ها را بر هم زد و اکنون کار برای این نماینده استان سخت تر از قبل شده است.

در حال حاضر تیم‌های استقلال خوزستان، فولاد و نفت آبادان به ترتیب با کسب ۲۲، ۲۲ و ۲۰ امتیاز در مکان‌های چهاردهم، پانزدهم و شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

با توجه به شرایط سه تیم خوزستانی حاضر در لیگ برتر، در بهترین حالت یک تیم و در بدترین حالت ممکن نیز ۲ تیم خوزستانی به لیگ پایین تر سقوط می‌کند و این موضوع قطعا در یاد فوتبال‌دوستان خوزستانی ماندگار می‌شود.

دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و هشتم مسابقات لیگ برتر فوتبال به شرح ذیل است:

سه شنبه یک خرداد:

نفت آبادان – شمس آذر قزوین (ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه تختی آبادان)

فولاد – ذوب آهن(ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه شهدای فولاد اهواز)

پرسپولیس – استقلال خوزستان ( ساعت ۱۹:۴۵ ورزشگاه آزادی)

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=21883

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.