تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ 29 ذو الحجة 1445 Friday, 5 July , 2024
0

خواص سرکه سیب برای لاغری و درمان کبد چرب/۵ فایده مصرف سرکه سیب هنگام صبح + عوارض و نحوه مصرف

  • کد خبر : 22101
  • 11 خرداد 1403 - 20:07
خواص سرکه سیب برای لاغری و درمان کبد چرب/۵ فایده مصرف سرکه سیب هنگام صبح + عوارض و نحوه مصرف
سرکه سیب علاوه بر اینکه یک چاشنی پرکاربرد به شمار می‌رود، دارای خواص متعددی از جمله ضدعفونی‌کنندگی قوی، کمک به کنترل دیابت، درمان اگزمای پوستی، ضدباکتری و ضدقارچ و ارتقای سلامت پوست است و برای لاغری و درمان کبد چرب نیز کاربرد گسترده‌ای دارد.

به گزارش حاشیه خبر، برخی از افراد گمان می‌کنند سرکه سیب تنها یک چاشنی پرکاربرد است، اما خواص سرکه سیب آن را به ترکیبی شفابخش برای درمان بیماری‌های مختلف تبدیل کرده، زیرا حاوی املاح و ویتامین‌های بسیاری است؛ سرکه سیب از تخمیر طولانی به دست می‌آید، انواع پروبیوتیک‌ها را فعال می‌کند، کالری بسیار ناچیزی دارد، می‌تواند امراض بسیاری را درمان کند و شدت علائم را کاهش دهد.

متخصصان طب سنتی عقیده دارند سرکه طبع سرد و خشک دارد، به همین جهت برای درمان بیماری‌هایی که در اثر غالب شدن طبع گرم بروز می‌کند بسیار کاربردی است، با اینکه خواص سرکه سیب برای مردان و زنان یکسان است و هیچ منع مصرفی برای آن وجود ندارد، اما ممکن است مردان در اثر مصرف بیش از اندازه‌ی سرکه سیب دچار خستگی شوند.

سرکه سیب مانند انواع دیگر سرکه، خاصیت اسیدی دارد، پس بهتر است آن را بدون رقیق کردن ننوشید؛ برای مصرف سرکه سیب بهتر است یک (یا حداکثر دو) قاشق از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید، در غیر این صورت سرکه سیب برای مری بیش از حد حالت اسیدی خواهد داشت و باعث بروز مشکل می‌شود، حتی بو کردن سرکه سیب غلیظ هم به دلیل خاصیت اسیدی آن می‌تواند حالتی مانند سوختگی در ریه‌ها به وجود آورد.

علاوه بر این فراموش نکنید ممکن است بعضی از غذاها اثر سرکه را کمتر یا بیشتر کنند و برای امنیت بیشتر بهتر است سرکه سیب رقیق شده را با معده خالی بنوشید، این روش در صبح و برای شروع روز مناسب است، اما برای پیش از خواب بهتر است از آن اجتناب کنید.

خواص سرکه سیب

از مهم‌ترین فواید سرکه سیب برای سلامتی و کنترل بیماری‌های مختلف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضدعفونی کننده قوی
  • کمک به کنترل دیابت
  • درمان اگزمای پوستی
  • بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک
  • ضدباکتری و ضدقارچ
  • ارتقای سلامت پوست

خواص سرکه سیب برای لاغری و درمان کبد چرب + عوارض و نحوه مصرف

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری

در طب سنتی، مصرف سرکه سیب و سیاه دانه برای لاغری توصیه شده است، قرص سرکه سیب برای لاغری شکم نیز یکی از محصولاتی است که در بعضی داروخانه‌ها به فروش می‌رسد و همراه با رعایت رژیم غذایی مناسب می‌تواند برای کاهش چربی‌های شکمی مفید باشد.

بهترین زمان مصرف سرکه سیب برای لاغری پیش از وعده غذایی است، می‌توانید یک یا دو قاشق غذاخوری آن را در حجم مشخصی از مایعات همچون آب و یا سایر نوشیدنی‌ها حل و میل کنید، همچنین می‌توان از آن در تهیه سس سالاد یا در غذای خود استفاده کرد تا خاصیت چربی‌سوزی آن اثر بگذارد.

دلیل دیگری که سرکه سیب در کاهش وزن تأثیر دارد، تأثیر آن در ایجاد احساس سیری در افراد است، با ایجاد احساس سیری، افراد غذای کمتری مصرف می‌کنند که در یک تحقیق روی ۱۷۵ نفر اثبات شد که روی کاهش چربی دور شکم آن‌ها و همچنین کاهش وزن تأثیر داشته است، البته این تحقیقات در زمان محدود انجام شده‌اند و ممکن است در طولانی‌مدت تأثیر متفاوتی داشته باشند یا تأثیر خود را از دست بدهند.

فواید سرکه سیب قبل از خواب چیست؟

بسیاری از افراد خوردن سرکه سیب قبل از خواب برای لاغری را مؤثر می‌دانند، اما در حقیقت با خوردن آن قبل از خواب، قند خون کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه چنانچه صبح آزمایش قند بدهید، ۴ درصد قند ناشتای شما کمتر خواهد بود، اما نمی‌توان گفت برای لاغری تأثیر دارد.

تأثیر سرکه سیب بر درمان کبد چرب

سرکه سیب ناشتا می‌تواند در درمان کبد چرب مؤثر باشد، زیرا با دفع سموم از بدن کمک می‌کند تا چربی‌های جمع شده در بدن کاهش و عملکرد کبد بهبود یابد، بنابراین مصرف آن را با مقادیر کم شروع کنید و به تدریج افزایش دهید.

خواص سرکه سیب برای قلب و فشار خون

سرکه سیب به دلیل دارا بودن استیک اسید، می‌تواند میزان کلسترول خون را کاهش دهد و از این طریق گرفتگی عروق را کم و بیماری قلبی را درمان کند، اسید کلروژنیک یک آنتی‌اکسیدان قوی است که در ترکیبات سرکه سیب وجود دارد و از اکسیده شدن کلسترول جلوگیری می‌کند.

خواص سرکه سیب طبیعی برای فشار خون نیز اثبات شده است و به طور مؤثری می‌تواند آن را کاهش دهد، به این ترتیب مصرف سرکه سیب به طور غیرمستقیم و از طریق کنترل فشار خون بر سلامت قلب تأثیرگذار است.

خواص سرکه سیب برای لاغری و درمان کبد چرب + عوارض و نحوه مصرف

تأثیر سرکه سیب بر معده

مشکلات و ناراحتی‌های شایع معده مانند گوارش کند یا سنگین و اختلالات شکمی با مصرف سرکه سیب تسکین می‌یابد، سرکه سیب با کم کردن میزان اسیدیته معده، به بهبود علائم سوزش سر دل کمک می‌کند، به همین دلیل به افرادی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند توصیه می‌شود برای بهره‌مندی از خواص سرکه سیب برای معده بعد از غذا، به خصوص غذاهای چرب و سنگین یک قاشق غذاخوری سرکه سیب میل کنند تا بروز علائم کاهش پیدا کند.

متخصصان طب سنتی عقیده دارند خواص سرکه سیب با عسل موجب متعادل کردن اسید معده و جلوگیری از سوزش سر دل می‌شود، همچنین در مواردی که فردی مبتلا به التهاب مری باشد، خواص سرکه سیب خانگی می‌تواند به عنوان داروی ضدالتهابی و تسکین‌دهنده مری مؤثر واقع شود.

خواص سرکه سیب برای پوست

کسانی که با روش‌های مراقبت از پوست آشنایی داشته باشند، به خوبی از خواص سرکه سیب بر زیبایی و سلامت پوست آگاه هستند، واقعیت این است که سرکه سیب ماده‌ای مؤثر برای پاک‌سازی پوست از آلودگی‌ها و سلول‌های مرده است و ضمن باز کردن منافذ بسته پوست بر زیبایی و جلوگیری از آکنه تأثیر می‌گذارد، همچنین در درمان لک‌های پوستی و منگونه‌های پوستی تأثیر زیادی دارد.

فواید سرکه سیب برای بیماران دیابتی

بیماری دیابت نوع دو میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را درگیر خود کرده است؛ انسولین نقش مهمی در کاهش قند خون دارد و بدن بیماران دیابتی یا قادر به تولید انسولین نیست یا بدن آن‌ها نسبت به این هورمون مقاومت نشان می‌دهد.

مطالعات نشان می‌دهد سرکه سیب حساسیت به انسولین را در افرادی که نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهند، افزایش می‌دهد، افرادی که در تحقیقات مربوط به بررسی رابطه سرکه سیب و دیابت شرکت کرده بودند، حتی بعد از مصرف وعده غذایی پر کربوهیدرات هم کاهش قند خون چشم‌گیری را تجربه کردند.

برای کاهش قند خون می‌توانید سرکه سیب را به عنوان سس سالاد مصرف کنید؛ مطالعه دیگری که در این زمینه انجام شده، نشان می‌دهد مصرف تنها دو قاشق غذاخوری سرکه سیب می‌تواند قند خون ناشتا را چهار درصد کاهش دهد، به همین دلیل است که مصرف سرکه سیب در رژیم غذایی بیماران دیابتی گنجانده می‌شود.

اگر به دیابت نوع ۲ مبتلا هستید، قبل از شروع مصرف این ماده با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که مصرف سرکه سیب تداخلی با داروهای شما ایجاد نمی‌کند.

خواص سرکه سیب برای لاغری و درمان کبد چرب + عوارض و نحوه مصرف

عوارض جانبی احتمالی سرکه سیب

درد شکم: برخی افراد از سرکه سیب برای سرکوب اشتها و تأخیر در دریافت غذا استفاده می‌کنند، این یک تاکتیک خوب برای مدیریت وزن است. با این حال، در بعضی موارد، درد شکمی ناشی از مصرف بیش از حد ممکن است رخ دهد.

تأخیر در تخلیه معده: بدن برای عملکردهای مختلف ضروری به مواد مغذی نیاز دارد، به همین دلیل تخلیه به موقع معده برای حفظ سلامتی شما مهم است، سرکه سیب ممکن است باعث تأخیر در تخلیه معده شود که مانع از سرعت جذب مواد مغذی می‌شود.

فرسایش مینای دندان: سرکه سیب رقیق نشده نباید با مینای دندان شما تماس پیدا کند، زیرا می‌تواند منجر به فرسایش مینای دندان شود و بهتر است سرکه سیب را رقیق کنید و با نی بنوشید.

سوختگی گلو: هنگام نوشیدن سرکه سیب احتیاط کنید، زیرا می‌تواند باعث سوختگی گلو شود، با قورت دادن سرکه سیب رقیق نشده، اسید استیک گلو و مری شما را می‌سوزاند، بنابراین، کمی از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید و با خیال راحت بنوشید.

۵ فایده مصرف سرکه سیب هنگام صبح

فوائد متعدد سرکه سیب برای سلامت پوست از درمان آکنه گرفته تا از بین بردن شوره سر و درمان آفتاب سوختگی تایید شده‌ است
 همچنین افزودن یک قاشق سرکه سیب به یک سوم فنجان آب و شستشوی دهان با این ترکیب برای مدت زمان ۲۰ ثانیه به برطرف کردن بوی بد دهان کمک می‌کند. اما در این مطلب بررسی شده که مصرف این خوردنی در هنگام صبح چه فوائدی برای بدن به همراه دارد؟
سایت “مدیکال دیلی” در مطلبی به برخی از فوائد مصرف سرکه سیب به هنگام صبح اشاره کرده‌ که به شرح زیر است:
بهبود هضم غذا: مصرف این ترکیب اسیدی در صبح تعادل PH معده را حفظ کرده و موجب می‌شود هضم مواد غذایی بهتر انجام شود. همچنین می‌تواند نفخ معده را کاهش داده و از رفلاکس اسید معده جلوگیری کند.
کاهش سطح قند خون: بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف دو قاشق از این مایع ترش در کنار یک وعده تنقلات در مقایسه با مصرف تنقلات همراه با آب می‌تواند به کاهش سطح قند خون منجر شود.
تقویت سیستم ایمنی: یکی از فوائد اصلی مصرف مداوم سرکه سیب تقویت سیستم ایمنی است. سرکه سیب ترکیبی اسیدی دارد بنابراین باکتری‌ها را پیش از آنکه در بدن موجب سرماخوردگی یا سرفه شوند از بین می‌برد.
تقویت انرژی: تاثیر سرکه سیب بر میزان انرژی بدن همچون سیستم ایمنی است. این مایع خاصیت قلیایی دارد و میزان انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
سم‌زدایی از بدن: مصرف سرکه سیب هنگام صبح به پاکسازی کبد و سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. با مصرف این ترکیب می‌توان بدون صرف هزینه‌های بالا مواد سمی و مضر را از بدن خارج کرد.

 

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.