تاریخ : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ 12 ذو الحجة 1445 Tuesday, 18 June , 2024
0

اعزام ۵ فروند بالگرد برای اطفا حریق به استانی‌های غربی کشور

  • کد خبر : 22380
  • 24 خرداد 1403 - 22:20
اعزام ۵ فروند بالگرد برای اطفا حریق به استانی‌های غربی کشور
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به وقوع حریق در چهار استان غربی کشور در حال حاضر ۵ فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آبپاش ایلوشین از جمعیت هلال احمر و نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حال اطفای حریق و انتقال نیروها به مناطق صعب‌العبور هستند.

 به گزارش حاشیه خبر، حسین ظفری افزود: فرایند اطفای حریق به صورت زمینی و هوایی با مشارکت ستادهای مدیریت بحران استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و لرستان در حال انجام است.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در این استان ها تقریبا گسترش آتش سوزی مهار شده ولی همچنان احتمال وقوع حریق در سایر نقاط وجود دارد و باتوجه به نقشه های پیش‌یابی، پتانسیل حریق در بسیاری از مناطق کشور بالا است.

براساس این گزارش، این آتش سوزی ها از روز گذشته در استان های ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان آغاز شده بود.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در پی وقوع این آتش سوزی ها خواستار این شده بود که همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش‌سوزی های احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان به‌کار گرفته شود و اعلام کرده است که در صورتی که مشخص شود کسی در آتش‌سوزی مراتع و جنگل ها دخالت داشته است، با همکاری دستگاه قضایی با جدیت با خاطیان برخورد می شود.

آتش سوزی در روستاهای کرمانشاه نیز پس از نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع رعد وبرق های مکرر در شهرستان سرپل ذهاب، مزارع کشاورزی روستاهای گلین و گنجوره دچار حریق شد.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22380

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.