تاریخ : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ 12 ذو الحجة 1445 Tuesday, 18 June , 2024
0

یورو ۲۰۲۴ با فناوری توپ متصل / این فناوری VAR را متحول می‌کند

  • کد خبر : 22406
  • 25 خرداد 1403 - 19:18
یورو ۲۰۲۴ با فناوری توپ متصل / این فناوری VAR را متحول می‌کند
رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ از امشب به میزبانی آلمان آغاز می‌شود و این درحالی است که این دوره از رقابت‌ها را می‌توان فناورانه‌ترین آن در تاریخ دانست.

به گزارش حاشیه خبر، در این رقابت‌ها نیز فناوری به کمک برگزاری یک فوتبال سالم می‌آید و انتظار می‌رود که شاهد تکنولوژی برتری نسبت به جام‌جهانی۲۰۲۲قطر باشیم.

کمک داوری ویدئویی (VAR)
کمک‌داور ویدئویی که مخفف آن VAR است، در سال ۲۰۱۹ پس از آزمایش‌های گسترده و آموزش داوران به لیگ قهرمانان یوفا معرفی شد. از آن زمان، استفاده از آن به دیگر مسابقات فوتبال هم گسترش یافته است.

فناوری آفساید نیمه‌خودکار (SAOT)
SAOT به تیم‌های VAR امکان می‌دهد تا موقعیت‌های آفساید را سریع‌تر و با دقت بیشتر تعیین کنند؛ به لطف ۱۰ دوربین تخصصی نصب شده در استادیوم که ۲۹ نقطه مختلف از بدن هر بازیکن را دنبال می‌کنند. این سیستم که در سال۲۰۲۲به لیگ قهرمانان اروپا معرفی شد، با توپ متصل یورو ترکیب می‌شود تا بلافاصله نقطه تماس توپ برای موقعیت‌های آفساید تحلیل شده را شناسایی کند.

مرکز فناوری‌های فوتبال
FTECH مرکز تمامی عملیات‌های فناوری برای یورو ۲۰۲۴ است. داوران ویدئویی (VAR و AVAR) برای تمامی مسابقات از ۴ VOR داخل مرکز FTECH حاضر و فعال خواهند بود. این مرکز تمامی داده‌های جمع‌آوری شده توسط فناوری‌های مختلف را از طریق دوربین‌های اپتیکال (فناوری خط دروازه و سیستم پیگیری عملکرد الکترونیکی) یا حسگرها (توپ متصل) دریافت و جمع‌آوری می‌کند. تمامی داده‌ها به‌صورت زنده کنترل کیفی و به برنامه‌های مختلف (SAOT، پورتال تحلیل عملکرد و غیره) توزیع می‌شوند.

فناوری خط دروازه (GLT)
یوفا سیستم فناوری خط دروازه (GLT) را در تمامی مکان‌های مورد استفاده برای این مسابقات نصب کرده است. این سیستم که از سال ۲۰۱۶در مسابقات باشگاهی و ملی نخبگان یوفا مورد استفاده قرار گرفته است، از ۷ دوربین در هر دروازه استفاده می‌کند و با استفاده از نرم‌افزار کنترلی، توپ را در محوطه دروازه دنبال می‌کند. با استفاده از تکنیک‌ها و نرم‌افزارهای پردازش تصویری، GLT در عرض یک ثانیه پس از وقوع عمل، نشان می‌دهد که آیا گل به‌ثمر رسیده است یا نه و این اطلاعات را به‌صورت لرزش و سیگنال بصری به ساعت هر یک از داوران مسابقه ارسال می‌کند.

VAR در یورو ۲۰۲۴
در تمامی مسابقات قهرمانی فوتبال اروپا یوفا، یک داور ویدئویی (VAR) به همراه ۲ کمک‌داور ویدئویی (AVAR) و ۳اپراتور ویدئو حضور خواهند داشت. ۴اتاق عملیات ویدئویی (VOR) در مرکز فناوری‌های فوتبال (FTECH hub) در مرکز پخش بین‌المللی در لایپزیش برای این منظور ساخته شده است.

فناوری توپ متصل
برای نخستین بار در مسابقات یورو، توپ رسمی بازی دارای فناوری توپ متصل آدیداس خواهد بود که داده‌های دقیق توپ را در زمان واقعی به داوران ویدئویی ارسال می‌کند. با ترکیب داده‌های موقعیت بازیکنان با هوش مصنوعی، این نوآوری به فناوری آفساید نیمه‌خودکار یوفا (SAOT) کمک می‌کند و در تصمیم‌گیری‌های سریع‌تر در طول مسابقه نقش کلیدی دارد. فناوری توپ متصل همچنین می‌تواند به کمک‌داوران ویدئویی کمک کند تا هر لمس توپ را شناسایی کنند و زمان صرف‌شده برای حل و فصل موارد هند و پنالتی‌ها را کاهش دهند.

یورو ۲۰۲۴ با فناوری توپ متصل | این فناوری VAR را متحول می‌کند

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.