5

پیام های تبریک مقامات دولتی به مناسبت *روز خبرنگار*

  • کد خبر : 2962
  • 17 مرداد 1400 - 11:07
پیام های تبریک مقامات دولتی به مناسبت *روز خبرنگار*
خبرنگاران کسانی هستند که با مسئولیت و آزادی و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد و همواره به مثابه دیده‌بانان امین جامعه در عرصه‌های مختلف پرچم آزادی، آگاهی و امید را افراشته‌اند.

 

……………………………………………………………………

“بسم‌الله الرحمن الرحیم

«ن والقلم و ما یسطرون»
سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند.

۱۷ مردادماه سالروز شهادت مظلومانه شهید محمود صارمی و «روز خبرنگار» فرصتی است برای تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و نقش‌آفرینی‌های ارزشمند اصحاب متعهد و فرهیخته رسانه و خبرنگارانی که با آگاهی، تعهد، دلسوزی، وظیفه شناسی، مسئولیت پذیری و امانت داری به روایت‌گری رویدادها و بیان مطالبات به حق مردمی و روشنگری و انعکاس صحیح خدمات و تلاش‌های صورت گرفته در کشور می‌پردازند و در جهت سلامت فرهنگی و فکری جامعه مجاهدت می‌نمایند.
حقیقتا نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران آگاه و متعهد که با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در حوادث و رویدادهای مختلف همچون سیل سال‌های گذشته، مسئله تنش آبی خوزستان و نیز پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا و دیگر وقایع و رخدادها در برهه‌های مختلف یار و همراه مردم و مسئولان بوده و هستند، نقشی ارزشمند، بی‌بدیل و شایسته تقدیر است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار، فرا رسیدن ۱۷ مرداد را به همه خبرنگاران عزیز، اصحاب رسانه و خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع‌رسانی استان خوزستان تبریک و تهنیت عرض نموده و از همراهی، توجه و اهتمام ویژه این قشر پویا و پرتلاش در انعکاس اخبار و اطلاعات و رویدادهای دولت و خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکر می‌نمایم و توفیق، عزت و سلامتی همگان را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌کنم.

قاسم سلیمانی‌دشتکی
استاندار خوزستان”

……………………………………………………………………

 

“ن و القلم و ما یسطرون

خبرنگاران لحظات نابود شدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می کنند. “حضرت امام خامنه ای مدظله العالی”

بی تردید روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبهاست برای پاسداشت کسانی که حرمت قلم و آگاهی را پاس می دارند و با شیره جان خویش جز در مسیر حق و عدالت قلم فرسایی نمی کنند آنان به راستی تجسم امانت، تعهد، مسوولیت، دلسوزی و امنیت جامعه اند و با تحمل سختی های فراوان همچون دیده بانانی امین در عرصه های مختلف بیرق امید را برافراشته نگه می دارند.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز هفدهم مرداد ماه؛ سالروز شهادت بزرگ مرد عرصه خبر شهید”محمود صارمی”، از تلاش های خستگی ناپذیر و بی شائبه تمامی خبرنگاران دلسوز که با وجدان بیدار و آمیخته با عشق به بیان حقیقت می پردازند و با اطلاع‌رسانی صحیح، صریح، مستدل، شفاف و آموزش در رابطه با مقابله با شیوع ویروس کرونا یاری گر مردم هستند قدردانی نموده، امید آن دارم که در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همچون گذشته در ایفای رسالت سترگ آگاهی دادن، امیدآفرینی و امنیت بخشی به مردم فردی کوشا و پرتلاش باشید.

“سید محمد صالحی”

رییس پلیس خوزستان

 

……………………………………………

 

قلم و آنچه که بدان نوشته می شود مقدس است تا جایی که خداوند رحمان به آن قسم یاد کرده است.قلم مظهر آزادی و آزادگی،تعالی و تقدس و ارمغان کشف و شهود است. خاصه اگر در دست کسانی قرار گیرد که ارزشش را درک می کنند و می دانند آنچه را که بر بیاض کاغذ مینگارند نزد خداوند محفوظ است و در عالم عقبا باید پاسخگوی آن باشند.

خبرنگاران با رسالت سنگین قلم و تعهد سهمگین نگارش در عرصه ای هستند که جولانگاه راستی و‌ درستی ست و بهمین سبب خبرنگاران پیشروان عزتمندی جوامع بشری اند. آنان زبان گویای مردم اند تا به عین الیقین ببینند و به حق الیقین بنگارند. قلم آنان در سایه سار تهذیب نفس و علو روح می تواند به شمشیری تشبیه گردد که در میدان جهاد کشیده می شود و چه بسا خبرنگاران خود شهیدان میدان جهاد با نفس زیاده خواه اند. نفسی که می تواند قلم را به نانی بفروشد ولی به جان و‌ جهانی شکوهمند دست می یابد و‌ منزه تر از هر چه و‌ هر که نوشته ای بنگارد که اجری عظیم را برای خود بیندوزد. نامگذاری این روز با نام شهید صارمی که روح بلندش در اعلی علیین باد بسیار هوشمندانه انتخاب شده است. تلاش خبرنگاران جهاد است و اگر به صدق و صفا و الوهیت درآمیزد پاداشی از نوع پاداش شهید صارمی را دربر خواهد داشت.

اینجانب ضمن تبریک این روز مهم به همه خبرنگاران و بویژه خبرنگاران خوزستانی و آرزوی سلامتی برای همه آنان از خداوند رحمان خواستارم تا روح تمام درگذشتگان این عرصه را با شهیدان راه حق محشور فرماید.

در انتها تلاش همه خبرنگاران عزیز را در ایام کرونایی و تلاش بی مزد و ‌منتشان را در پویش های سلامت ارج مینهم و آرزومندم به لطف و کرامت حضرت حق این ویروس منحوس از دوش بشریت برداشته شود.خداوند رهبر معظم انقلاب را که سلسله جنبان اهل قلم در معنویت انقلاب اسلامی ست محفوظ و به سلامت بدارد و سربلندی معنوی تان را پایدار کند.

محمد جوروند

مدیرکل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی خوزستان

…………………………………………………………….

بسم الله الرحمن الرحیم

ن وَالْقَلَمِ وَ مَا یَسْطُرُونَ

هفدهم مرداد، گرامیداشت نام و یاد شهید محمود صارمی و شهدای خبرنگاری می باشد که با سلامت نفس، کردار و قلمشان به حرفه مقدس خبرنگاری؛ اعتبار و ارزشی دو چندان بخشیدند.

اهمیت نوشتن و بیان حقایق تا جایی است که خداوند متعال به قلم و آنچه می‌نویسند قسم می‌خورد و پُر واضح است که این خودِ قلم نیست که حائز اهمیت است، بلکه نوشته و حقایقی است که با آن بیان می‌گردد.

اینجانب فرا رسیدن ۱۷مرداد روز خبرنگار را به همه خبرنگاران، نویسندگان، روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و همه فعالان عرصه اطلاع رسانی که در شرایط سخت شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور نقشی بی بدیل در عرصه‌ی خبر و اطلاع رسانی ایفا نمودند و در ارتقاء سطح بهداشت، درمان، آموزش و افزایش سطح سواد سلامت مردم تلاش های بی تکراری را از خود به نمایش گذاشتند و اکنون نیز در عرصه واکسیناسیون، پیشگام دعوت و اقناع افکار عمومی هستند، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امیدوارم در سایه الطاف ایزد سبحان در راستای اعتلای نام ایران اسلامی و پیشرفت کشور موفق و پیروز باشید.

فرهاد ابول نژادیان

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

…………………………………………………………………..

بی تردید خبرنگاری جهاد برای پاسداشت حقیقت و ارتقای سطح آگاهی افراد به منظور رسیدن به رشد فکری در راستای روشنگری است. این مهم از ضروریات غیر قابل انکار مسوولیت اجتماعی خبرنگاران است و در این مسیر، شجاعت و جسارت آنان که قلم به دست می گیرند، شایسته قدردانی و سپاسگزاری است.

بر کسی پوشیده نیست که شغل خبرنگاری ماهیتی دغدغه مند دارد و خبرنگاران دغدغه مند حقیقت را بر مصلحت برتر دانسته و همه داشته هایشان را به حرمت قلم درمسیر حق طلبی و حق جویی هزینه می کنند.

روز خبرنگار یادآور قسم گران بهای حضرت حق به قلم است و تاکید بر آنکه صاحبان اندیشه و قلم، رسالتی بس سنگین تر از سایر اقشار جامعه بر دوش می کشند. به ویژه امروز و در عصر ارتباطات و فناوری های اطلاع رسانی که بنگاه های بزرگ رسانه ای در کنار شبکه های اجتماعی در انتشار بی وقفه اطلاعات، همراه و همگام پیش می روند، رسالت و مسئولیت خبرنگاران و صاحبان قلم به مراتب بیشتر، حساستر و پرمخاطره تر از گذشته شده و لزوم شناخت و تسلط بر سواد رسانه را نسبت به فضای موجود بیش از پیش نمایان می کند.

فرا رسیدن هفدهم مرداد بهانه‌ای شد تا قدردانی خود را از تمامی خبرنگاران ارجمند و سایر فعالان حوزه خبر و اطلاع‌رسانی که با اندیشه سالم و سلامت قلم خود همواره حامی و پشتیبان صنعت گاز هستند، اعلام نمایم.
نام و یاد شهدای رسانه را گرامی می داریم و برای تمامی شما عزیزان از درگاه خداوند متعال، سلامتی، عزت و سربلندی مسئلت می نمایم.

عبداله ابول پور

مدیرعامل شرکت گاز استان خوزستان

 

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=2962

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.