تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 3 ذو القعدة 1445 Friday, 10 May , 2024
2

آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال؛ تعیین تکلیف چپ و راست پرسپولیس/بلاتکلیفی نیمکت استقلال

  • کد خبر : 8603
  • 17 خرداد 1401 - 22:54
آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال؛ تعیین تکلیف چپ و راست پرسپولیس/بلاتکلیفی نیمکت استقلال
استقلالی شدن جواد نکونام و آخرین وضعیت پیوستن دو بازیکن تیم‌های صنعتی به پرسپولیس مهم ترین اتفاقات روز نقل و انتقالات فوتبال ایران بود.

در شرایطی که بیست و یکمین دوره لیگ برتر تنها چند روز است که به اتمام رسیده، تیم‌های مختلف کارشان را برای تقویت خود برای فصل بعد آغاز کرده اند.

باشگاه پرسپولیس: لیست خروجی نداریم

باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که هیچ فهرست خروجی از سوی کادر فنی ارائه نشده است و اخبار منتشر شده در این زمینه را رد کرد.

در حالی که فقط چند روز از پایان فصل ۰۱-۱۴۰۰ لیگ برتر فوتبال ایران می‌گذرد، باشگاه پرسپولیس فعالیت خود را در بازار نقل و انتقالات آغاز کرده و تاکنون «علیرضا بیرانوند» و «مرتضی پورعلی‌گنجی» را به خدمت گرفته است. با جذب این ۲ ستاره و خبرهایی که درباره مذاکره با چند بازیکن نامدار دیگر منتشر شده، گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال جدایی برای برخی بازیکنان کنونی این تیم نیز در رسانه‌ها به راه افتاده است.

بعضی رسانه‌ها از احتمال جدایی برای بازیکنان فعلی باشگاه که حتی ۲ نفر آنها در ترکیب اصلی تیم نیز حضور داشتند خبر می‌دادند. با این وجود باشگاه پرسپولیس امروز تمام اخبار را تکذیب کرد.

این باشگاه اعلام کرده است: «تاکنون هیچ لیست خروجی از سوی کادر فنی باشگاه اعلام نشده و نام‌ها و یا لیست‌هایی که منتشر شده، همه بر مبنای گمانه‌زنی بوده است.»

کار برای آبی‌پوشان سخت‌تر شد؛ نکونام تمایلی به نیمکت استقلال ندارد

«جواد نکونام» تمایلی به هدایت تیم استقلال ندارد و این کار را برای مدیران این باشگاه سخت‌تر می‌کند.

پس از قهرمانی استقلال و جدایی عجیب فرهاد مجیدی از این تیم، مصطفی آجورلو مدیرعامل آبی‌پوشان به تکاپو افتاد تا خیلی سریع سرمربی این تیم را انتخاب کند. بهترین گزینه داخلی برای نیمکت استقلال از نظر مدیران این تیم، جواد نکونام سرمربی فعلی فولاد خوزستان بود و همین موضوع باعث شد تا خیلی‌ها کاپیتان اسبق این تیم را دوباره آبی‌پوش بدانند.

اما با گذشت چند روز از این گمانه‌زنی‌ها نکونام تصمیمش را گرفته و قصد ندارد تا هدایت استقلال را قبول کند. البته این تصمیم کاملا عقلانی به نظر می‌رسد چرا که این تیم در فصل گذشته بدون شکست قهرمان لیگ برتر شده و در صورت کسب نتایج ضعیف، سرمربی آن تحت فشار هواداران و رسانه‌ها قرار خواهد گرفت. بدون شک هیچ مربی ایرانی این ریسک را برای خود و رزومه‌اش نمی‌پذیرد که در این شرایط هدایت استقلال را بر عهده بگیرد.

موضوع دیگر این است که نکونام محبوبیت زیادی بین هواداران استقلال ندارد و زمانی که گمانه‌زنی‌ها درباره نشستن او روی نیمکت آبی‌پوشان شروع شد، طرفداران قهرمان لیگ برتر واکنش خوبی به این تصمیم نداشتند و از این انتخاب به خوبی استقبال نکردند.

با این اوصاف، مدیران استقلال یا باید به سراغ یک گزینه داخلی دیگر بروند که این تصمیمی عقلانی به نظر نمی‌رسد، یا سراغ گزینه‌های خارجی بروند که در صورت عدم کسب نتیجه در فصل آینده، تحت فشار شدید قرار نگیرند.

مهاجم مصدوم پرسپولیس در انتظار تصمیم گل‌محمدی/آل کثیر در یک قدمی جدایی

مهاجم مصدوم تیم فوتبال پرسپولیس جایی در فهرست کنونی این تیم برای فصل بعد ندارد.

 عیسی آل‌کثیر مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه دی ماه سال ۱۴۰۰ با پارگی رباط صلیبی مواجه شد اما از انجام عمل جراحی خودداری کرد، چرا که او بر این باور بود می‌تواند با همین مشکل هم برای پرسپولیس بازی کند و با اصرار هم به تمرینات بازگشت اما کادر فنی هرگز زیر بار بازی دادن به او نرفت.

سرانجام آل‌کثیر پس از مدت‌ها و البته از دست دادن زمان، راضی شد پایش را به تیغ جراحان بسپارد. با این حال او اواسط اردیبهشت تحت عمل جراحی قرار گرفت و به همین خاطر او دست کم به ۶ ماه زمان نیاز دارد تا در شرایط مسابقه قرار بگیرد.

بدین ترتیب این بازیکن دوران بدنسازی پیش فصل، تمرینات پیش فصل و دست کم ۳ ماه اول لیگ بیست و دوم را از دست خواهد داد.

قرارداد این بازیکن با پرسپولیس به اتمام رسیده و باشگاه نیز برنامه‌ای برای تمدید قرارداد او ندارد. پرسپولیس دنبال جذب ۲ مهاجم است و در صورتی که نتواند در نقل و انتقالات به اهدافش برسد سپس گزینه‌های موجود را بررسی خواهد کرد که آل‌کثیر نیز یکی از آنهاست.

با این حال مهاجم جنوبی پرسپولیس به هر تیمی برود به احتمال فراوان در نیم فصل نخست از فهرست آن تیم بیرون خواهد ماند.

محمدی: پرسپولیس را برای قهرمانی در آسیا می‌بندیم/رضائیان جدا نشده است

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت:‌ نایب قهرمانی پرسپولیس امسال با وجود مشکلات و برخی اتفاق‌ها، دست کمی از قهرمانی ندارد و برای سال آینده هم با تمام توان تلاش می‌کنیم که تیمی برای قهرمانی آسیا ببندیم.

محمد محمدی امروز سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی رادیویی در رابطه با اعلام رای نهایی دیدار پرسپولیس و تراکتور از سوی کمیته انضباطی که علاوه بر محرومیت هواداران تراکتور، با محرومیت هواداران پرسپولیس همراه بود، اظهار داشت:«داستان گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری». گردن ما از مو هم باریک‌تر است اما وقتی که هواداران ما تخلفی انجام نداده‌اند، چرا باید پرسپولیس از حضور هواداران پرشور خود بی‌نصیب باشد؟ واقعاً دلیل این کار را نمی‌دانیم.

وی افزود:‌ به این رأی اعتراض کردیم، چرا که حق پرسپولیس پایمال شده است. می‌گویند امید عالیشاه تخلفی داشته،تمکین کردیم، ولی برای چه باید دیدار با تراکتور را بدون تماشاگران‌ برگزار کنیم؟ این کم لطفی است. به طور قطع اعتراض خواهیم کرد و امیدواریم این رای در کمیته استیناف تغییر کند.

معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس یادآور شد: به‌ عنوان یک مقام مسئول در پرسپولیس می‌گویم که این کم لطفی در حق هواداران است، چرا که هیچ مشکلی از سوی هواداران ما نبود. با توجه به شرایط بازی با تراکتور در تبریز باید حکمی صادر می‌شد و به طور قطع مشخص بود که امکان برگزاری بازی وجود نداشت و بازی باید ۳ بر صفر می‌شد.

محممدی تاکید کرد:‌ می‌گویند سعید آقایی و امید عالیشاه تحت فشار بودند، درست؛ اما هواداران ما چه گناهی کردند؟ سنگ پرتاب کردند؟ چکار کردند؟  کمیته انضباطی برای ما توضیح دهد که تماشاگران ما که در آن روز در ورزشگاه نبودند چرا باید محروم شوند؟ این اتفاق را پیش از این در دیدار با سپاهان هم تجربه کردیم. آن اتفاق هم به ما ارتباطی نداشت. هوادار ما اصلا نبود چرا باید از میزبانی در تهران محروم شویم؟

وی گفت: اعتراض‌مان را هم نسبت به رأی کمیته انضباطی اعلام کردیم و امیدوارم که در استیناف مورد تجدیدنظر قرار بگیرد و رأی برگردد.

در بخشی از رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آمده است که با توجه به تخلفات تماشاگران ۲ تیم در سال ۹۸ و به منظور جلوگیری از تکرار تخلفات، بازی دو تیم در فصل آینده بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. محمدی در این خصوص توضیح داد: قانون که عطف به ماسبق ندارد. اگر آن موقع تخلفی صورت گرفته چرا همان موقع رسیدگی نشده؟

وی در مورد اینکه کمیته انضباطی اعلام کرده در زمان کرونا نتوانستند آن دیدار را بدون هوادار اجرایی کنند، گفت:‌ زمان کرونا هم که مسابقات بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شد. ورزشگاه‌ها که اکنون باز شده است. من متوجه نمی‌شوم. آن زمان باید چنین حکمی را ابلاغ می‌کردند و یک حکم تعلیقی برای ما در نظر می‌گرفتند مبنی بر اینکه اگر تخلف دیگری صورت گرفت این حکم اعمال شود.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس تاکید کرد:‌ الان موضوعیت ما ۲ یا سه سال پیش نیست. منظور ما رأی، دیدار تراکتور – پرسپولیس در تبریز است و باید درباره آن بازی حکم صادر می‌شد. حرف ما این است که می‌گوییم کدام هوادار ما در ورزشگاه به کسی بی‌احترامی یا تخلفی کرده است؟ در سال آینده حضور همه هواداران برای ما اهمیت دارد. اگر این فصل هواداران حضور داشتند می‌توانستیم بهتر لیگ را به پایان برسانیم.

وی تاکید کرد: الان سؤال ما از کمیته انضباطی این است که برچه اساسی هواداران را محروم کردند، براساس اینکه سه سال پیش حکمی صادر شده است؟ اگر کرونا بود چرا حکم تعلیقی ندادند؟ به نظر ما نسبت به پرسپولیس کم‌لطفی شده است و امیدواریم که رسیدگی شود. البته هنوز رأی به ما ابلاغ نشده و فقط رسانه‌ای شده است منتظریم به ما برسد. البته شکوائیه را آماده کردیم تا به محض ابلاغ رأی به باشگاه، بتوانیم از حق‌مان دفاع کنیم.

محمدی همچنین تصریح کرد: پرسپولیس به قهرمانی عادت کرده و پنج فصل پیاپی قهرمان شد. امسال هم مشکلات زیادی داشتیم. مصدومیت بازیکنانی مانند عالیشاه و امیری و رفتن رادوشوویچ و مشکلاتی که پس از آن به وجود آمد، توانستیم با حداقل اختلاف نایب قهرمان شویم. اگر امتیازهایی که باید می‌گرفتیم، کسب می‌کردیم باز هم با اختلاف زیاد قهرمان می‌شدیم. نایب قهرمانی  به طور حتم دست کمی از قهرمانی ندارد و برای سال آینده هم با تمام توان تلاش می‌کنیم که تیمی ببندیم برای قهرمانی آسیا.

وی درباره آخرین وضعیت نقل‌وانتقالات پرسپولیس تاکید کرد: یکسری شایعات درباره لیست ورودی و خروجی بیرون آمده است که باید بگویم فعلاً به هیچ عنوان لیست خروجی نداریم. یکسری از بازیکنان قراردادشان تمام شده و سرمربی تیم فعلاً در حال استراحت است.

وی در مورد جدایی رامین رضاییان گفت:‌ هیچ بازیکنی از تیم جدا نشده است. او قراردادش تمام شده و هیچ بازیکنی هم از سوی کادر فنی در لیست خروجی قرار نگرفته است. وظیفه‌ ما ن این است که خواسته‌های سرمربی تیم را برآورده کنیم و با تمام قوا سعی می‌کنیم نفرات اول لیست گل‌محمدی را جذب کنیم تا با توجه به ضعف‌های تیم، آن را تقویت کنیم.

محمدی در مورد بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس گفت: به محض اینکه برای نقل‌وانتقالات باشگاه نیاز باشد پول استوکس را پرداخت می‌کنیم و مشکلی نداریم، اما صلاح می‌دانیم که در حال حاضر پول را به بازیکنان تیم بدهیم. به طور قطع پول استوکس دیون ما است و آن  را پرداخت می‌کنیم و سعی خواهیم کرد که پول را تا زمانی که بشود در حساب بازیکنان خودمان حفظ کنیم.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت:  فعلاً با گزینه‌های دیگر هم در حال مذاکره هستیم، ولی تا زمانی که قطعی نشود اسمی نمی‌بریم. بدون شک اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است. خیلی از بازیکنان امسال ابراز تمایل کردند که به پرسپولیس بیایند. امسال سال جام جهانی است و مطمئناً با نفراتی که می‌گیریم سال خیلی پرشوری خواهیم داشت.

وی درباره بالا رفتن رقم قرارداد بازیکنان اظهار داشت: این موضوع نسبت به سال‌هایی که بازی می‌کردیم اصلاً قابل مقایسه نیستم. الان هم ما با بازیکنانی که مذاکره می‌کنیم، دو برابر بیشتر از پیشنهاد پرسپولیس، پیشنهاد رسمی دارند که ۵۰ درصد آن را هم در زمان قرارداد دریافت می‌کنند. ما امسال چون یک شرکت بورسی هستیم نمی‌توانیم فراتر از بودجه‌ کار کنیم. این را می‌توانم شهادت بدهم که همه بازیکنانی که به تیم می‌آیند همه با جان و دل می‌خواهند بازی کنند و بحث مالی اولویت‌شان نیست، چون پیشنهادهای بالاتری دارند.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه نشست مهم یحیی گل محمدی و رضا درویش برگزار شده است،‌گفت : این جلسه هنوز برگزار نشده است و به محض اینکه گل‌محمدی آمادگی داشته باشد این جلسه را برگزار خواهیم کرد. فعلاً کارها براساس درخواست کادر فنی پیش می‌رود.

بازیکن مورد علاقه گل‌محمدی در آستانه پوشیدن پیراهن سرخ

چنانچه اتفاق خاصی رخ ندهد «دانیال اسماعیلی‌فر» مدافع جناح راست تیم فوتبال سپاهان تا پایان هفته جاری با عقد قراردادی رسمی به‌عضویت پرسپولیس در خواهد آمد.

در پی صحبت‌های جنجالی رامین رضاییان در یک برنامه تلویزیونی، پایان کار او در پرسپولیس رقم خورد و سرمربی پرسپولیس هیچ درخواستی مبنی بر تمدید قرارداد این مدافع جناح راست را ارائه نکرد. بدین ترتیب او به صورت رسمی اولین جدا شده پرسپولیس لقب گرفت.

در همین راستا، مسوولان باشگاه پیدا کردن جایگزین رامین رضاییان را در اولویت قرار دادند و به همین خاطر پرسپولیسی‌ها با دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست سپاهان مذاکراتی را انجام دادند.

مذاکرات روند مثبتی را در پیش گرفته و به احتمال فراوان حضور او در پرسپولیس طی یکی دو روز آتی قطعی خواهد شد.

اسماعیلی‌فر که از بازیکنان مورد علاقه یحیی گل‌محمدی است، دو فصل پیش نیز جزو گزینه‌های پرسپولیس بود اما در آن مقطع حضور در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی را ترجیح داد.

پرسپولیس در روزهای گذشته، علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی گنجی را جذب کرده است.

بمب نقل و انتقالات در استقلال ترکید

ستاره تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان با باشگاه استقلال به توافق نهایی دست پیدا کرد.

سعید صادقی با باشگاه استقلال به توافق نهایی دست پیدا کرده و به زودی با قراردادی دو ساله به این تیم می‌پیوندد. تیم فوتبال پرسپولیس نیز به دنبال جذب این ستاره ملی‌پوش بود اما او ترجیح داد تا در نهایت فصل جدید را با لباس آبی شروع کند.

صادقی در فصلی که گذشت توانست عملکرد بسیار خوبی با تیم گل‌گهر داشته باشد و در نهایت نیز توسط دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی به اردوی قطر دعوت شود. او همچنین با دادن ۱۴ پاس گل به عنوان بهترین پاسور لیگ انتخاب شد و حتی رکورد پاس گل را نیز در ادوار مختلف تاریخ لیگ برتر شکست.

او فصل گذشته نیز قرار بود به استقلال بپوندد اما به دلیل رقم پیشنهادی بسیار بالای گل‌گهر، این انتقال منتفی شد.

بند عجیب در قرارداد نکونام با فولاد

بند عجیبی در قرارداد جواد نکونام با فولاد خوزستان وجود دارد که جدایی او را از این تیم آسان‌تر می‌کند.

در این روزها خبرهایی مبنی بر انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال به گوش می‌رسد که هنوز هیچ قطعیتی در این خصوص وجود ندارد و حتی گفته می‌شود که کاپیتان اسبق تیم ملی در حال حاضر علاقه‌ای به نشستن روی نیمکت استقلال ندارد.

اما با این وجود شنیده می‌شود در قرارداد نکونام با فولاد خوزستان بندی وجود دارد که او می‌تواند با رسیدن پیشنهاد تیم‌های خاص و بزرگ، از فولاد جدا شده و به تیم مورد نظر بپیوندد.

با وجود قرارداد نکونام با فولاد، این بند می‌تواند به او و استقلال کمک کند تا روند انتقالش به تهران سریع‌تر پیش برود. البته این موضوع بستگی به تصمیم شخصی نکونام دارد.

مدیر تیم فولاد: قرار نیست نکونام جایی برود

مدیر تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: «جواد نکونام» مربی فولاد است و هیچ صحبتی هم مبنی بر جدایی‌ او مطرح نشده است.

جواد نکونام پس از جدایی فرهاد مجیدی از استقلال به گزینه اصلی آبی‌پوشان تبدیل شده و در حال حاضر هم در آستانه پیوستن به این باشگاه قرار دارد. این در حالی است که او هنوز با  باشگاه فولادخوزستان قرارداد دارد.

محمد علوی مدیر تیم فوتبال فولاد خوزستان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد جدایی جواد نکونام اظهار داشت: اصلا مورد خاصی نیست که شلوغش می‌کنند. نکونام مربی فولاد است و با ما قرارداد دارد. اگر هم چیزی بود تاکنون یک اظهار نظر رسمی حداقل می‌شد اما تا کنون هیچ حرفی مبنی بر جدایی او مطرح نشده است.

وی افزود: معیار یک مربی را نتایج او مشخص می‌کند. او بهترین نتایج را در تیم ما گرفته و حتما ما از او راضی هستیم و او را می‌خواهیم.

وی در پایان گفت: نکونام سرمربی ما است و چیزی در خصوص جدایی او مطرح نیست.

تکلیف ۲ ستاره استقلال مشخص شد

تکلیف ۲ ستاره تیم فوتبال استقلال که نقش پررنگی در قهرمانی این تیم در لیگ برتر داشتند، مشخص شد.

در حالی که گفته می‌شد مهدی مهدی‌پور و امیرحسین حسین‌زاده تیم استقلال را به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس ترک می‌کنند، این دو بازیکن با تلاش مصطفی آجورلو مدیرعامل این باشگاه در فصل آینده نیز در جمع آبی پوشان ماندنی شدند.

این ۲ ستاره استقلال در فصلی که گذشت، نقش بسیار پررنگی در قهرمانی بدون شکست این تیم داشتند و با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات با پیشنهادات بسیار خوبی با تیم‌های حوزه خلیج فارس روبرو شدند.

برای مثال فرهاد مجیدی که از هدایت استقلال کنار کشید و هدایت تیم الاتحاد کلبا امارات را بر عهده گرفت، علاقه زیادی داشت تا حسین‌زاده را برای تیم جدیدش به خدمت بگیرد.

یاغی جدید فوتبال ایران معرفی شد

مدافع سابق استقلال برای حضور در پرسپولیس با مسوولان این باشگاه به توافق رسیده است.

میلاد زکی‌پور از همان ابتدا یکی از اهداف نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس بود. بازیکنی که سابقه پوشیدن لباس استقلال را در کارنامه دارد و البته کری‌های او هنگام حضور در جمع آبی پوشان در نوع خود جالب توجه بود.

با توجه به عملکرد ضعیف سعید آقایی و البته نبود دفاع چپ خوب در لیگ، مسوولان سرخپوشان درصدد هستند تا جذب این بازیکن را نهایی کنند. این بازیکن نیز در سال منتهی به جام‌جهانی برای احیای خود پرسپولیس را به عنوان مقصد بعدی انتخاب کرده است.

این بازیکن حتی بیشتر عکس هایش را با لباس استقلال از صفحه شخصی‌اش پاک کرده و این موضوع نیز نشان از این دارد که او در آستانه توافق با پرسپولیس قرار دارد.

با این حال به زودی به نظر می‌رسد قرارداد او هم با پرسپولیس نهایی شود.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=8603

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.