تاریخ : شنبه, ۲۴ شهریور , ۱۴۰۳ 11 ربيع أول 1446 Saturday, 14 September , 2024
0

این ۶ ماده غذایی به سلامت روده کمک می‌کند و خطر ابتلا به دیابت و آلزایمر را کاهش دهند!

  • کد خبر : 23867
  • 05 شهریور 1403 - 11:26
این ۶ ماده غذایی به سلامت روده کمک می‌کند و خطر ابتلا به دیابت و آلزایمر را کاهش دهند!
دانشمندان معتقدند خوردن این غذا‌ها می‌تواند سلامت روده را تضمین کنند و ابتلا به بیماری‌های مختلف را کاهش دهند.

به گزارش حاشیه خبر، پیش از این کشف شده بود خوردن غذا‌هایی با میزان فیبر بالا با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲ و سرطان مرتبط هستند. غذا‌های غنی از فیبر می‌توانند به شما کمک کنند به طور منظم به دستشویی بروید و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارند.

اکنون تحقیقات جدید رابطه میان مصرف روزانه مکمل فیبر و بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر را نیز اثبات کرده‌اند. دانشمندان مؤسسه ملی غذای دانشگاه فنی دانمارک و دانشگاه کپنهاگ به این نکته پی برده‌اند که چرا فیبر می‌تواند برای سلامتی ما تا این حد مفید باشد.

فیبر در روده کوچک هضم نمی‌شوند و در عوض تنها در روده بزرگ تجزیه می‌شود و برای حفظ عملکرد طبیعی روده ضروری هستند.

فیبر در غذا‌هایی مانند غلات صبحانه سبوس دار، لوبیا و حبوبات، سیب زمینی با پوست، آجیل، میوه و سبزیجات تازه و همچنین میوه‌های خشک، نان و پاستا سبوس دار یافت می‌شود. بر طبق گزارش سازمان خدمات بهداشت ملی انگلستان اکثر مردم روزانه فیبر کافی مصرف نمی‌کنند. این سازمان مصرف روزانه ۳۰ گرم فیبر در روز را پیشنهاد می‌کند.

باکتری‌های روده می‌توانند تریپتوفان را به ترکیب مضری به نام ایندول تبدیل کند که با پیشرفت بیماری‌های مزمن کلیوی می‌شوند. در همین حال یک باکتری روده دیگر، تریپتوفان را به مواد سالمی تبدیل می‌کند که از بدن در برابر بیماری‌های التهابی روده، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های عصبی محافظت می‌کند.

وقتی به اندازه کافی فیبر مصرف می‌کنیم، باکتری‌های خاصی در روده آن را به قند‌های ساده تجزیه می‌کنند. این قند‌ها به غذای سایر باکتری‌ها تبدیل می‌شوند، از جمله برخی که در غیر این صورت مشغول تبدیل تریپتوفان به ایندول می‌شوند. از آنجایی که باکتری‌ها بیش از حد بر تجزیه قند‌های مشتق شده از فیبر متمرکز هستند، این باکتری‌ها ایندول کمتری تولید می‌کنند و تریپتوفان بیشتری را برای سایر باکتری‌ها باقی می‌گذارند تا به ترکیبات مفید تبدیل کنند.

این تحقیق جدید می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا توصیه‌های غذایی بهتری را برای حفظ سلامت روده و پیشگیری از بیماری‌های مختلف آماده کنند.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=23867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.