4

چه کنیم در “خانه‌تکانی” به بدنمان آسیب نرسد؟

  • کد خبر : 6617
  • 16 اسفند 1400 - 19:50
چه کنیم در “خانه‌تکانی” به بدنمان آسیب نرسد؟
یک متخصص فیزیوتراپی می‌گوید: هنگام بلند کردن اجسام از زمین، نباید تمام فشار بر کمر وارد شده و باید با کمک خم شدن زانو‌ها وسیله را بلند کرد.

یک متخصص فیزیوتراپی با توصیه به انجام خانه تکانی در روز‌های متوالی، گفت: این کار باعث می‌شود فرد فرصت استراحت کافی داشته باشد و بدن کمتر دچار آسیب‌های فیزیکی شود.

دکتر محمدباقر شمسی با بیان اینکه باید آسیب‌های فیزیکی به بدن در خانه تکانی را جدی گرفت، عنوان کرد: کمر درد و آسیب‌های فیزیکی به استخوان بدن جزو شایع‌ترین اتفاقاتی است که به علت رعایت نکردن اصول ایمنی خانه تکانی برای افراد رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه افراد از مشکلات ناشی از بلند کردن اجسام سنگین غافلند و نمی‌دانند که درست بلند نکردن اجسام سنگین چه پیامد‌هایی به همراه دارد، گفت: از جمله آسیب‌های خانه‌تکانی مربوط به آسیب‌های اسکلتی عضلانی است و اغلب به علت سقوط و یا بلند کردن و جابجایی اشیای سنگین ایجاد می‌شود.

شمسی افزود: همچنین کشیدگی ماهیچه‌ها یا پیچ خوردگی ممکن است در اثر بلند کردن جسمی که بسیار سنگین است، یا بلند کردن اشیا به شکل نادرست ایجاد شود.

این متخصص فیزیوتراپی در ادامه توصیه‌هایی بریا انجام خانه تکانی هب روش صحیح داشت و افزود: برای جابجایی اجسام سنگین از دیگران کمک بگیرید. نباید اجسام سنگین را به تنهایی بلند کرد، چرا که آسیب‌های کمر اغلب به دلیل بلند کردن یا جابجا کردن اشیا سنگین بروز می‌کند.

وی ادامه داد: در جریان خانه‌تکانی، تمام کار‌ها باید متناسب با توان فرد انجام شود. هنگام بلند کردن اجسام از زمین هم نباید تمام فشار بر کمر وارد شده و باید با کمک خم شدن زانو‌ها وسیله را بلند کرد.

شمسی با بیان اینکه یکی از عادات اشتباه انجام سریع کار‌ها و استراحت نداشتن بین کار است که می‌تواند آسیب‌های جدی به اعضای بدن وارد کند، اظهار کرد: فعالیت‌های فیزیکی باید با سرعت مناسب انجام شود تا به این ترتیب عضلات حین انجام کار بتواند استراحت کوتاه داشته باشند و از انقباض مداوم عضلات جلوگیری شود.

وی افزود: در خانه تکانی انجام کار‌ها در روز‌های متوالی باعث می‌شود فرد فرصت استراحت کافی داشته باشد و بدن کمتر دچار آسیب‌های فیزیکی شود.

شمسی با تاکید بر اینکه باید از کار یکنواخت پرهیز کرد، افزود: در این وضعیت به ستون فقرات و گردن فشار وارد می‌شود و بهتر است پنج تا ۱۰ دقیقه پس از انجام هر کاری، آن کار عوض شود و به کار دیگری بپردازید. باید در انجام کار‌ها تنوع داشته باشید تا به شکل مداوم به یک قسمت بدن فشار نیاید

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=6617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.