تاریخ : سه شنبه, ۲۹ خرداد , ۱۴۰۳ 12 ذو الحجة 1445 Tuesday, 18 June , 2024
0

۵ غذای سیاه که وزن شما را کاهش می‌دهند

  • کد خبر : 22305
  • 21 خرداد 1403 - 21:44
۵ غذای سیاه که وزن شما را کاهش می‌دهند
برای کاهش وزن ترکیب کردن غذاهای غنی از مواد مغذی که متابولیسم را افزایش می‌دهند و به چربی سوزی کمک می‌کنند، اهمیت زیادی دارد.

به گزارش حاشیه خبر، برهمین اساس غذاهای سیاه، غنی از آنتی اکسیدان‌ها، فیبرو مواد مغذی ضروری، به دلیل مزایای بالقوه در کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این مطلب به پنج غذای سیاه اشاره می‌کنیم که می‌توانند به شما کمک کنند تا وزن اضافی خود را به طور موثر کاهش دهید.

لوبیای سیاه

۵ غذای سیاه که وزن شما را کاهش می‌دهند

لوبیای سیاه یکی از منابع غنی غذایی محسوب می‌شود که حاوی پروتئین و فیبر بالا با حداقل چربی است. این پروتئین به ساخت و ترمیم ماهیچه‌ها کمک می‌کند که به نوبه خود متابولیسم را افزایش می‌دهد و به سوزاندن کالری کمک می‌کند. فیبر موجود در لوبیای سیاه باعث ایجاد احساس سیری، کاهش دریافت کالری کلی و جلوگیری از پرخوری می‌شود. علاوه بر این، کربوهیدرات‌های دیر هضم موجود در لوبیای سیاه به حفظ سطح قند خون ثابت کمک می‌کند. می توانید لوبیا سیاه را به سالاد، سوپ و خورش اضافه کنید یا از آن به عنوان پایه‌ای برای همبرگرهای گیاهی و تاکو استفاده کنید.

برنج سیاه

۵ غذای سیاه که وزن شما را کاهش می‌دهند

برنج سیاه که اغلب به عنوان «برنج ممنوع» شناخته می شود، مملو از آنتی اکسیدان‌ها، به ویژه آنتوسیانین‌ها است که به آن رنگ متمایز می‌دهد. این آنتی اکسیدان‌ها به کاهش التهاب، که یکی از موانع اصلی کاهش وزن است کمک می‌کنند. برنج سیاه همچنین سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک کرده و احساس سیری را تقویت می‌کند. بر خلاف برنج سفید، برنج سیاه دارای شاخص گلیسمی پایینی است که به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند و خطر افزایش انسولین را کاهش می‌دهد که می‌تواند منجر به ذخیره چربی شود. از برنج سیاه به عنوان جایگزین برنج سفید یا قهوه‌ای در غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و انواع پلوها استفاده کنید.

شاه توت

۵ غذای سیاه که وزن شما را کاهش می‌دهند

شاه توت میوه‌ای کم کالری و غنی از مواد مغذی است که می‌تواند یک مکمل عالی برای رژیم کاهش وزن باشد. این میوه سرشار از فیبر است که به هضم غذا کمک کرده و مدت طولانی تری احساس سیری ایجاد می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در شاه توت، به ویژه ویتامین C و آنتوسیانین‌ها، به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کنند. شیرینی طبیعی شاه توت می‌تواند هوس‌های شکر را بدون کالری اضافه برطرف کند و آن‌ را به جایگزینی سالم برای میان وعده‌های شیرین تبدیل کند.

دانه‌های چیا

۵ غذای سیاه که وزن شما را کاهش می‌دهند

دانه‌های چیا، اگرچه ریز هستند، اما به طرز باورنکردنی سرشار از مواد مغذی هستند. آن‌ها منبع عالی اسیدهای چرب امگا ۳، فیبر و پروتئین محسوب می‌شوند که همگی برای کاهش وزن مفید هستند. دانه‌های چیا وقتی در آب خیس می‌شوند، منبسط می‌شوند و قوام ژل مانندی پیدا می‌کنند که به سیری و هیدراته نگه داشتن شما کمک می‌کند. محتوای فیبر به هضم کمک می‌کند و گرسنگی را کاهش می‌دهد، در حالی که پروتئین به ساخت توده عضلانی کمک می‌کند و متابولیسم را افزایش می‌دهد. دانه‌های چیا را می‌توان به اسموتی‌ها، ماست و بلغور جو دوسر اضافه کرد یا از آن‌ها برای تهیه پودینگ چیا استفاده کرد.

عدس سیاه

۵ غذای سیاه که وزن شما را کاهش می‌دهند

عدس سیاه که به نام عدس بلوگا نیز شناخته می‌شود، یک جواهر غذایی مملو از پروتئین، فیبر و مواد معدنی ضروری است. این نوع عدس کالری کمی دارد اما سیری بالایی دارد و به همین دلیل به یک غذای ایده آل برای کاهش وزن تبدیل شده است. محتوای فیبر بالا در عدس سیاه به هضم غذا و حفظ سطح قند خون ثابت کمک می‌کند، در حالی که پروتئین موجود در این عدس از رشد ماهیچه‌ها و متابولیسم حمایت می‌کند. عدس سیاه همچنین دارای طعمی غنی و خاکی است که مزه انواع غذاها را تقویت می‌کند. این عدس را می‌توانید در سوپ، سالاد و خورش میل کنید یا آن‌ها را به‌عنوان غذای جانبی یا پایه شیرینی‌های گیاهی سرو کنید.

لینک کوتاه : https://hashiehkhabar.ir/?p=22305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.